اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی یک سال گذشته صورت گرفت؛

900 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در قزوین

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین از 900 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اجرای 401 پروژه طی یک سال گذشته در قزوین خبر داد.

900 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه شهر قزوین در مسجدالنبی (ص) بیان کرد: به هفته دولت نزدیک می‌شویم که فرصت مناسبی است مردم با خدمات خدمتگزاران خود آشنا شوند.
وی ادامه داد: تقاضای ما این است که شما حمایت، مشارکت، همراهی و تشویق خود را از خدمتگزاران داشته باشید و امید که ما بتوانیم کارهای گسترده و پروژه‌های بزرگی را به انجام برسانیم.
استاندار قزوین افزود: جمعه هفته آینده، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است که روز قدس نام گرفته و تأکید همه اندیشمندان، مقام معظم رهبری و دولت بر حضور گسترده در این روز عزیز است تا باری دیگر با آرمان‌های انقلاب و امام بیعت و حمایت‌های خود را از مردم فلسطین اعلام کنیم.
وی در توضیح اقدامات دولت در استان قزوین اظهار کرد: طی یک سال گذشته 900 میلیارد تومان اعتبار و بودجه جذب و هزینه شده که قسمتی توسط بخش دولتی و قسمتی نیز توسط بخش خصوصی بوده است.
عجم عنوان کرد: یکی از نکات مهم این سرمایه‌گذاری‌ها سمت و سوی آن به مباحث زیربنایی و تولیدی است که منجر به اشتغالزایی شده است و از این پس نیز برنامه محوری مسئولان استان اشتغال است چراکه دغدغه رهبری، دولت و مردم اشتغال است و جوانان این مرز و بوم نیازمند تولید شغل هستند.
وی تصریح کرد: قریب به 900 میلیارد تومان اعتبار در غالب 401 طرح و پروژه انجام شده که 200 پروژه در حوزه جهاد کشاورزی و 160 پروژه مربوط به امور زیربنایی و عمرانی است.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در بخش صنعتی، کشاورزی، امور زیربنایی، فرهنگی و آموزش عالی جهت‌گیری‌های توسعه استان مشخص است و استان قزوین دارای برنامه است که برنامه پنجم و توسعه استان مراحل نهایی خود را طی می‌کند که این برنامه نقشه راهی است فراروی مسئولان استان که مردم عزیز از ابعاد آن مطلع هستند.
وی اضافه کرد: از جمله جهت‌گیری‌ها در توسعه استان که امروز هم در حرکت‌های اساسی و محوری و زیربنایی قرار دارد موضوع راه، صادرات، حمل و نقل، انرژی، تولید انرژی و آب و خاک است.
عجم تأکید کرد: در بدو ورود این بنده حقیر در استان از اواخر سال 88 تعداد گردشگران 59 تا 60 هزار بوده که در سال 89 با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این رقم 10 برابر افزایش یافته است بنابراین استان قزوین استان مستعد برای گردشگری و جذب توریسم است که در نتیجه توجه به مناطق گردشگری طبیعی و تاریخی و اِحیای آثار تاریخی همچون بازار سعدالسلطنه و یا برنامه‌ریزی برای ساخت هتل و مراکز تفریحی از جمله نیازهای روزافزون ماست.
وی گفت: در امور زیربنایی 145 پروژه طی یک سال اجرا شده که 60 میلیارد تومان اعتبار برای آن صرف شده است و در امور اقتصادی، صنعت، کشاورزی و تعاون 750 میلیارد تومان هزینه شده و در امور فرهنگی و اجتماعی نیز 17 میلیارد تومان که در مجموع 90 پروژه در بخش خصوصی و 22 پروژه به صورت تعاونی و مردمی به اجرا درآمده است.
استاندار قزوین عنوان کرد: بخش تعاون را باید تقویت کنیم چون یکی از معیارهای سالم در دنیای اقتصاد است که علاوه بر تأکید مقام معظم رهبری در قانون اساسی نیز به این مسئله به خوبی و به صراحت اشاره شده است.
وی توضیح داد: افزایش صادرات یکی از محورهای مهم اقتصادی است که در بحث تولید، صنعت، سرمایه‌گذاری و اشتغال نقش بسزایی دارد به عنوان نمونه تا پایان خرداد ماه به نسبت مدت مشابه سال گذشته 13 درصد رشد داشته‌ایم و یا در تیر ماه صد درصد افزایش را نشان می‌دهد.
عجم ادامه داد: جهت‌گیری استان بر افزایش حجم صادرات بوده و هست و این موضوع از مباحث محوری استان است که از فعالان اقتصادی می‌خواهیم در نوع تولیداتشان به صادرات نیز توجه کنند.
وی خاطرنشان کرد: برقراری روابط با کشورهای دور و نزدیک در افزایش صادرات تأثیرگذار بوده همچنین مبادلات تجاری و اعزام هیئت‌های تجاری موجب شده تا بازار کشور ما به کشورهای همسایه معرفی شود.
استاندار قزوین بیان کرد: تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی از نکات مهم دیگر در اداره استان است به طوریکه استان قزوین همچنان دومین حجم سرمایه‌گذاری خارجی را در خود جای داده است.
وی افزود: در بخش کشاورزی 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی با استفاده از امکانات مکانیزه و روش تحت فشار مورد آبیاری قرار می‌گیرد که 20 هزار هکتار دیگر نیز آماده استفاده از این امکانات و شرایط هستند.
عجم توضیح داد: دولت برای این امر 85 درصد یارانه می‌دهد که اگر سالی 20 هزار هکتار از اراضی را زیر پوشش این طرح قرار دهیم طی 20 سال تمام دشت قزوین زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد.
وی گفت: در بحث انرژی برق اقدامات خوبی صورت گرفته به طوریکه به تازگی شاهد افتتاح یک پست 400 کیلو واتی بودیم همچنین مجوز احداث نیروگاه به بخش خصوصی واگذار شده که با رفع موانع اجرایی خواهد شد، همچنین 1000 مگاوات برق با مجوز در استان صادر می‌شود که از انرژی‌های نو و انرژی سنتی برای تولید برق استفاده خواهد شد.
استاندار قزوین عنوان کرد: طرح توسعه نیروگاه شهید رجایی نیز در دست بررسی است که با افزایش یک‌هزار و 700 مگاوات ظرفیت این نیروگاه به 4 هزار مگاوات خواهد رسید.
وی عنوان کرد: گازرسانی در مجموعه شهرها و روستاها از وضعیت مطلوبی برخوردار است و برای سه تا چهار شهر باقیمانده برنامه داریم که برای شهر سیردان با کمی جمعیت طرح مطالعاتی در حال اجراست، در خصوص طارم، الموت شرقی، الموت غربی و خرمدشت کار مطالعاتی انجام شده و در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم.
عجم اظهار کرد: از 350 روستا مستعد عملیات گازرسانی 160 روستا از نعمت گاز بهره‌مند و 127 روستا در حال اجرای عملیات گازرسانی هستند.
وی ادامه داد: با همکاری شرکت آب و فاضلاب شهری موضوع فاضلاب شهری مورد پیگیری قرار گرفته که پیش‌بینی می‌کنیم تا دو سال آینده پروژه فاضلاب شهری پایان گرفته و همه شبکه‌گذاری‌ها انجام شود.
استاندار قزوین یادآور شد: در حوزه امنیتی نیز از شاخص‌های خوبی برخورداریم به طوریکه در 15 شاخص امنیتی استان قزوین در 13 شاخص وضعیت قابل قبولی را دارد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول