اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه امروز کارگروه تخصصی مسکن چهارمحال و بختیاری؛

طرح جامع شلمزار سرانجام مهر تصویب خورد

خبرگزاری فارس: طرح جامع شلمزار سرانجام پس از کشو قوس‌های فراوان در جلسه امروز کارگروه تخصصی مسکن چهارمحال و بختیاری به تصویب رسید.

طرح جامع شلمزار سرانجام مهر تصویب خورد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اعضای کارگروه تخصصی مسکن چهارمحال و بختیاری سرانجام پس از کش و قوش‌های فراوان در جلسه عصر امروز خود با کلیات طرح جامع شهر شلمزار موافقت کردند.
این طرح پیش‌‍‌تر نیز در این کارگروه به تصویب رسیده بود اما پس از رد شدن در جلسه پرحاشیه خردادماه گذشته شورای برنامه‌ریزی مجددا به منظور بررسی بیشتر و رفع نقایص اعلام شده به کارگروه تخصصی مسکن و شهرسازی عودت داده شد.
محمود عیدی معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در این جلسه اظهار اشت: طرح جامع شلمزار مرکز شهرستان کیار در محدوده 191 هکتار به تصویب کارگروه تخصصی مسکن و شهرسازی این استان رسید.
وی با بیان اینکه مطالعات طرح جامع شهری توسط مشاور با 260 میلیارد ریال اعتبار انجام شده است، افزود: 643 هکتار
نیز به عنوان حریم شهری برای این شهر در نظر گرفته شده است.
به گفته عیدی جمعیت پیشنهادی از سوی مشاور در این طرح، 10 هزار نفر در یک افق 10 ساله برآورد شده است.
معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طرح جامع شلمزار بزودی برای گرفتن رای نهایی به شورای برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ارسال می‌شود.
عیدی تصریح کرد: مطالعات این طرح جامع از دو و نیم سال پیش آغاز شده است که در صورت تصویب نهایی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان ابلاغ و عملیاتی خواهد شد.
وی اضافه کرد: طرح جامع شهر طرحی بلند مدت است که در آن نحوه استفاده از اراضی و منطقه‌بندی مربوط به حوزه‌های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری، کشاورزی، تاسیسات و تجهیزات و تسهیلات شهری و نیازمندی‌های عمومی شهری، خطوط کلی ارتباطی و سطح لازم برای ایجاد تاسیسات و تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق نوسازی، بهسازی و اولویت‌های مربوط به آن تعیین می‌شود. 
معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح جامع وسیله‌ای است برای سهل کردن تصمیم گیری و سیاست‌گذاری، گفت: طرح جامع شهر بر حسب ضرورت قابل تجدید نظر است.
شهر شلمزار، مرکز شهرستان کیار از توابع استان چهارمحال و بختیاری، با وسعت 42کیلومتر مربع در فاصله 35 کیلومتری جنوب شهرکرد واقع شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول