اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری خبر داد:

طرح جامع مدیریت پسماند بروجن تصویب شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: فاز یک و دو مطالعات طرح جامع مدیریت پسماند بروجن بررسی و تصویب شد.

طرح جامع مدیریت پسماند بروجن تصویب شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سعید یوسف‎پور بعد از ظهر امروز در کارگروه محیط زیست این استان با اعلام این خبر اظهار داشت: در این مطالعات محدوده مورد مطالعه به نحوی است که امکان استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود و پیش‌بینی تاسیسات پسماند با حداکثر ظرفیت امکان‌پذیر خواهد بود.
وی با بیان اینکه طرح مدیریت پسماند بروجن چهار فاز مطالعاتی دارد، تصریح کرد: در این دو فاز تصویبی، نقشه‌های طرح‌های هادی، جامع تفضیلی، جمعیت موجود، برآورد جمعیت 10 سال آینده و ویژگی‎های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این شهر بررسی شده است.
یوسف‎پور بیان داشت: ویژگی‎های کالبدی انواع کاربری‌ها، تاسیسات و زیرساخت‌های مرتبط با فرآیند مدیریت پسماند بروجن در این دو فاز آمده است. 
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در این مطالعات روش‎های بازیافت، جمع، حمل و ذخیره‌سازی پسماند در محل‎های تولید بررسی شده است.
یوسف‌پور اظهار داشت: در فازهای بعدی طرح مدیریت پسماند بروجن، نحوه بسترسازی و ایجاد انگیزه برای جذب و مشارکت بخش خصوصی و راهکارهای مناسب برای آموزش و اطلاع رسانی مدیرت پسماند مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: مدیریت پسماندها، حفاظت و احیای تالاب‎ها، آموزش، فرهنگ‎سازی و جلب مشارکت‎های مردمی از اولویت‌های اجرایی اداره‌کل حفاظت محیط زیست این استان است. 
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری همچنین در این جلسه از برخورد جدی و قانونی با متخلفان زیست‌محیطی در این استان خبر داد و گفت: با افرادی که نسبت به محیط زیست بی‌مهری داشته و با انجام اقدامات خرابکارانه سلامت محیط زیست این استان را به خطر ‌اندازند به شدت برخورد می‌شود.
وی ادامه داد: تمام تخلفات تخریب محیط زیست و آلایندگی‌ها امسال به‌صورت جدی برخورد می‌شود.
یوسف‌پور توسعه پایدار و متوازن در استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: محیط زیست جزو ثروت و داشته‌های ملی است که نباید به آن خدشه‌ای وارد شود.
وی تحقق این هدف را مستلزم همکاری فزاینده مسئولان دادگستری و سایر دستگاه‌های مرتبط دانست و گفت: این امر در راستای جلوگیری از تخریب محیط زیست در کوتاه مدت و بلند مدت اجرایی می‌شود. 
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول