اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر ارشاد:

جشن‌های خورشید برگرفته از ماموریت اصلی خاندان عصمت است

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشن‌های زیر سایه خورشید را سر آغاز یک نهضت مبارک و برگرفته از مأموریت اصلی خاندان عصمت و طهارت دانست.

جشن‌های خورشید برگرفته از ماموریت اصلی خاندان عصمت است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی جشن‌های سراسری زیر سایه خورشید، محمدعلی رامین با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) مأموریت اصلی خود را نجات جامعه بشری و سعادت آحاد انسان می‌دانند اظهار کرد: در دوران جاهلیت مدرن ممکن است انسان‌ها گرفتار مرزبندی‌های تحمیلی ملی گرایانه جغرافیایی، زبانی و قومی شده و از سوی دشمن فاصله‌هایی میان اقوام و ملل بر آنان تحمیل شود اما کسانی که خاندان پیامبر(ص) را پس از آن حضرت به عنوان الگو و اسوه در اختیار گرفته‌اند، در حقیقت پرچم‌دار خاندان امامت و رسالت در هر عصری به شمار می‌روند و تکلیفی که بر عهده دارند، تکلیفی جهانی است.
وی، ادامه داد: حضور مرقد مطهرامام‌ رضا(ع) و حضرت‌معصومه(س) و برخی پیامبران بزرگ الهی و بسیاری از امامزادگان در حقیقت ایران را به یک عبادتگاه جهانی تبدیل کرده است به گونه ای که 32 سال پیش، پرچم اسلام در این کشور به اهتزاز درآمد و مأموریتی عظیم برای مسلمانان ایران رقم خورد.
مشاور وزیر ارشاد، اظهار کرد: نکته قابل تقدیر در رابطه با "جشن‌های زیر سایه خورشید" این است که متولیان امر خود را در حرم امن‌رضوی یا در محدوده حریم حضرت‌معصومه(س) اسیر نگاه تنگ جغرافیایی نکرده و گستره ایران اسلامی را  برای حضور خود و رساندن پیام خاندان عصمت و طهارت برگزیده اند و فراتر از آن در فراسوی مرزهای جغرافیایی به نشر پیام خاندان عصمت و طهارت اقدام کرده‌اند.
رامین، خاطرنشان‌کرد: در دهه کرامت رضوی به عنوان یک فرصت استثنائی، باید بیش از پرداختن به امور تشریفاتی، به تبیین افکار جهانیان توجه داشت و مهربانی‌ها و کرامت‌های بزرگ خاندان پیامبر را به همه آحاد جامعه بشری منتقل کرد که در این میان خادمان بارگاه امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) کار ارزشمندی ر ا در عرصه ای وسیع پیش‌روی خود دارند. 
موسس اتحادیه راه اسلامی در اروپا، در ادامه به بیداری اسلامی در منطقه اشاره کرد و افزود: در دورانی که ما برای نخستین بار در تاریخ اسلام، بیداری باشکوه اسلامی را در سراسر جهان مشاهده می‌کنیم، گسیل شدن کاروان‌هایی با عنوان " زیر سایه خورشید" با حضور پرنشاط جوانان مؤمن و با یک نگاه بلند جهانی تأثیری مضاعف بر این بیداری خواهد گذاشت چرا که کاروانیان در واقع پیام داران صلح و محبت، کرامت، عدالت و انسانیت برای تمام امت اسلام و جامعه بشری هستند.
موسس و مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری امامت عدل، تأکید کرد: با یک برنامه‌ریزی جامع رسانه‌ای می‌توان این کار را به فرهنگ عمومی تمام شیعیان و مسلمین برای یکدیگر و آحاد جامعه بشری تبدیل کرد و گسترش داد به‌گونه‌ای که همه ارادتمندان و شیعیان امام در هر جای جهان در این دهه وظیفه پیام رسانی در این زمینه به جوامع پیرامون خود را دارند.
چهارمین دوره جشن‌های سراسری و مردمی زیر سایه خورشید در 77 شهر و روستا و 22 استان و شهرهای زیارتی کشور عراق از تاریخ 7 لغایت 17 مهرماه سال جاری به همت شبکه جوانان رضوی وابسته به موسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس‌رضوی برگزار می‌شود.
انتهای پیام،/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول