اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان همدان:

18 نوع بلای طبیعی در همدان شناسایی شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران همدان از شناسایی 18 نوع حادثه و بلایای طبیعی در استان خبر داد.

18 نوع بلای طبیعی در همدان شناسایی شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، علی مردان‌طالبی ظهر امروز در کارگروه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ملایر اظهار داشت: هفته کاهش بلایای طبیعی از 18 تا 24 مهرماه سال جاری با شعار "جامعه ایمن آرامش عمومی" آغاز می‌شود که بهترین فرصت برای آموزش‌های لازم در برابر حوادث و سوانح و بلایای طبیعی است.
وی با تأکید بر مدیریت بحران توسط دستگاه‌ها و سازمان‌ها اظهار داشت: پیشگیری، آمادگی مقابله، بازسازی و بازتوانی می‌تواند از عوامل مؤثر در مدیریت بحران باشد.
مدیرکل مدیریت بحران استان همدان به اهمیت مانور زلزله اشاره کرد و افزود: مردم باید مانور را جدی و در آن نقاط قوت و ضعف را بشناسند و فرمانداری نیز باید با شناسایی نقاط قوت و ضعف دستگاه‌ها را در مدیریت بحران ارزیابی کند.
طالبی به نقش رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در اطلاع‌رسانی در هفته کاهش بلایای طبیعی اشاره کرد و بیان داشت: در این هفته 15 برنامه سراسری شامل اجرای مانور، دوره‌های آموزشی، برپایی نمایشگاه و کنفرانس‌های خبری، توزیع بروشور، برگزاری مسابقات مختلف، افتتاح چندین پروژه و... پیش‌بینی شده است.
طالبی از اجرای مانور زلزله در 21 مهرماه با هدف افزایش آگاهی عمومی و آمادگی نیروهای عملیاتی در منطقه پیرمیشان ملایر خبر داد و ابراز داشت: مانور زلزله سال‌های گذشته در شهرستان‌های نهاوند، تویسرکان، اسدآباد و رزن برگزار شده است و امسال نیز شهرستان‌های شمال غرب استان از جمله نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، همدان و ملایر در این مانور شرکت دارند.
مدیرکل مدیریت بحران استان همدان به قرار گرفتن ایران در بین 10 کشور نخست جهان از نظر بلایای طبیعی اشاره کرد و ادامه داد: از 43 بلای طبیعی در جهان، 34 نوع در کشور وجود دارد که 18 نوع حادثه و بلای طبیعی آن در استان همدان شناسایی شده است.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ملایر نیز عنوان کرد: شهرستان ملایر با توجه به توانمندی‌ها و پتانسیل‌ها، آمادگی اجرای مانور زلزله را دارد.
سیدرسول حسینی اضافه کرد: اجرای این مانور می‌تواند آثار مثبت و قابل توجهی را داشته باشد که بعد از آن نتیجه عملکرد دستگاه‌های اجرایی ارزیابی می‌شود.
وی در پایان بر تشکیل کمیته کارشناسی با محوریت جمعیت هلال احمر تأکید و خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها نیز کارشناس خبره را به ستاد بحران معرفی کنند تا شاهد نتایج بهتری در این مانور باشیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول