اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فریمان:

هدف از تأسیس دهه کرامت بیان سیره رضوی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان فریمان گفت: هدف از تأسیس دهه کرامت بیان سیره رضوی بوده و گام‌های بسیار خوبی در این راستا برداشته شده است.

هدف از تأسیس دهه کرامت بیان سیره رضوی است
ابوالفضل طباطبایی اشکذری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: نامگذاری فاصله میان تولد حضرت معصومه و امام رضا(ع) به عنوان دهه کرامت انتخابی بسیار شایسته و زیبا بوده که امروز پس از گذشت چند سال از آغاز این حرکت پسندیده به یک فرصت طلایی برای نشر معارف رضوی تبدیل گردیده است به‌ویژه که زیبایی که شده اینکه این جشن‌های دهه کرامت به مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی متوقف نشده بلکه از آنها فراتر رفته و جامعه جهانی را به عنوان چشم‌انداز خود انتخاب کرده است.
عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی افزود: در این مسیر به شور رضوی و ظواهر جشن‌ها و حرکات شکلی بیشتر از اقدامات محتوایی و معارفی توجه شده است و این نکته می‌طلبد که همه مردم و به‌ویژه متولیان امر در این سالیان پیش رو با آسیب‌‌شناسی حرکت‌های انجام شده به جبران نقایص نیز بپردازند.
طباطبایی تصریح کرد: جوانان ما امروزه تشنه معارف رضوی هستند و همان تشنگی که در عصر امام رضا در میان پیروان مکاتب گوناگون برای شنیدن معارف رضوی وجود داشت امروزه نیز چندین برابر در میان جوانان عموم جامعه اسلامی اعم از داخل کشور و خارج کشور وجود دارد.
امام جمعه شهرستان فریمان بیان داشت: حضرت معصومه از جمله نوادر امام زادگانی هستند که از توجه چند معصوم و چند امام برخوردار بوده و تا آنجایی که زیارت آن حضرت از ناحیه همان حضرات روایت شده است و این جایگاه برای کمتر شخصیتی در طول تاریخ از میان امام زادگان مشاهده می‌شود.
وی افزود: از همین جهت گرایش عمومی به این شخصیت نیز قابل توجه است اما قطعا انتشار معارف آن حضرت در رتبه مفاخر از امام رضا قرار دارد چرا که فعالیت‌های آستان‌ قدس رضوی از جهت قدمت و فراگیری از سابقه بیشتری برخوردار بوده و هست و این توفیق نیز به دلیل برخورداری از تولیتی بسیار شایسته و برخودار از مدیریت موفق اسلامی می‌باشد که باید مورد تقدیر و تشکر قرار گیرد.
عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی تصریح کرد: در سالیان اخیر تولیت حضرت معصومه نیز با انتصاب از سوی مقام معظم رهبری رنگ و رونق بیشتری به خود گرفته است و فعالیت‌های متنوعی را آغاز نموده اما هنوز تا رسیدن به حد مطلوب راهی بس طولانی بایستی پیمود.
طباطبایی خاطرنشان کرد: نامگذاری روز ولادت آن حضرت به نام روز دختران فرصت مناسبی است تا دختران جامعه برای آشنایی با کرامات آن حضرت استفاده نمایند.
امام جمعه شهرستان فریمان اظهار داشت: همه معارف الهی از سرچشمه اهل بیت و خاندان وحی قابل سرایت است و از هیچ جای دیگری امکان استفاده نخواهد بود. وجود حوزه علمیه کهن و با ارزشی قم در کنار بارگاه حضرت معصومه که آن نیز وعده الهی بود که مرکز علم از نجف به حوزه علمیه قم منتقل شود و خود این انتقال نیز به برکت وجود کریمه اهل بیت به شمار می آید.
طباطبایی تصریح کرد: پایگاهی بسیار با عظمت برای نشر معارف دینی مبتنی بر مکتب اهل بیت و تشیع در جهان اسلام به شمار می‌آید چنانچه دانشگاه الازهر مصر پایگاه مرکزی تسنن است و همین دو مرکز می‌توانند محور وحدت جامعه اسلامی در جهان امروز باشند.
عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی افزود: تعطیل بودن و یا نبودن خیلی مهم نیست بلکه مهم آن است که از فرصت‌های اعیاد و سایر مناسبت‌ها استفاده شود.
وی اظهار داشت: مشهد در کشورمان و حتی در بسیاری از نقاط دنیا و کشورهای اسلامی کانون توجه شیعیان و مسلمانان است از این رو توجه بیشتر به مسائل محتوایی و فرهنگی در فضای دهه کرامت مورد توقع دلسوزان نظام و علاقمندان به فرهنگ اسلامی و شیعی است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول