اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بازرگانی ساری:

متخلفان قانون هدفمندی یک میلیارد ریال جریمه شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بازرگانی شهرستان ساری گفت: متخلفان قانون هدفمندی در شهرستان ساری یک میلیارد و 70 میلیون ریال جریمه شدند.

متخلفان قانون هدفمندی یک میلیارد ریال جریمه شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، اسماعیل هادی‌نژاد کیاسری ظهر امروز در جلسه شورای اداری که با حضور پرسنل این اداره در دفتر کارش برگزار شد، با ابراز خرسندی از ادغام دو سازمان بازرگانی و صنعت و معدن استان اظهار داشت:
بعضی از واحدهای صنفی میزان موجودی کالای انبارشان را شامل ماکارونی، پنیر، رب گوجه فرنگی و پودرهای شوینده را به این اداره اعلام نکر‌دند که مطابق بند 23 عناوین تخلفات صنفی برای این واحدها، سه فقره پرونده به ارزش تقریبی یک میلیارد و 70 میلیون ریال تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
 در اجرای طرح تحول اقتصادی این ادغام با اهدافی مانند افزایش رقابت، کاهش هزینه‌ها، افزایش کیفیت، خروج تصدی‌گری با حفظ اصول و قواعد برای سرعت بخشیدن و چابکی تولید و صادرات منطبق با نیازهای بازرگانان و صنعتگران بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه این دو سازمان بازوان توانمند پیکره اقتصادی به شمار می‌روند، تصریح کرد: این ادغام سرآغازی برای شکوفاتر شدن تولید و تجارت و تلاشی جهادگونه در فرایند تولید کالا تا مصرف آن با نظارت خواهد بود.
رئیس اداره بازرگانی شهرستان ساری تصریح کرد: با ادغام صورت گرفته و تشکیل ساختار جدید باید هم حمایت از تولیدکننده و هم مصرف کننده را بیش از گذشته مورد توجه قرار داد و از نگاه بخشی و تک بعدی خودداری می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به لزوم نظارت و بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ در این شهرستان خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از افزایش قیمت کالا و خدمات، نظارت و کنترل بر نوسانات آن در شهریور ماه سال جاری انجام شد.
هادی‌نژاد با اشاره به بازدید از2 هزار و  800 واحد صنفی و غیرصنفی گفت: متخلفان این بخش شناسایی و با تشکیل پرونده  به ارزش ریالی یک میلیارد و 900 میلیون ریال برای صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال شد. 
وی با اعلام اینکه در راستای اجرای گشت‌های مشترک با نمایندگان شرکت دخانیات از واحدهای صنفی شهرستان مبنی بر جلوگیری از قاچاق کالا در شهریور امسال تعداد 13 واحد متخلف به اتهام قاچاق سیگار شناسایی شدند، اضافه کرد: از متخلفان 480 بسته سیگار قاچاق کشف شد.
رئیس اداره بازرگانی شهرستانی ساری ادامه داد: 13 فقره پرونده به ارزش ریالی 30 میلیون ریال در این بخش صادر و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.        
وی در ادامه در مورد عملکرد اداره بازرگانی شهرستان ساری در شهریور امسال خاطرنشان کرد: در بازرسی‌های انجام شده از 103 واحد، تعداد 12 واحد متخلف به اتهام گرانفروشی شناسایی که با تشکیل پرونده به ارزش ریالی 4 میلیون و 600 هزار ریال برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی شد.
هادی‌نژاد با اشاره به قانون هدفمند سازی یارانه‌ها و لزوم نظارت و بازرسی از عملکرد انبارها، سردخانه‌ها، رصد میزان موجودی میزان موجودی کالاها گفت: بعضی از واحدهای صنفی میزان موجودی کالای انبارشان را شامل ماکارونی، پنیر، رب گوجه فرنگی و پودرهای شوینده را به این اداره اعلام نکر‌ه اند که مطابق بند 23 عناوین تخلفات صنفی برای این واحدها، سه فقره پرونده به ارزش تقریبی یک میلیارد و 70 میلیون ریال تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول