اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش بیرجند تشریح کرد:

برنامه‌های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در مدارس بیرجند

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بیرجند از اجرای برنامه‌های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در مدارس سطح شهرستان خبر داد.

برنامه‌های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در مدارس بیرجند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رمضان زحمتکش صبح امروز در نشست برنامه‌ریزی هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار داشت: برنامه‌های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی از ۱۸ تا ۲۴ مهرماه در مدارس بیرجند اجرا می‌شود؛ هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در سال جاری با شعار "جامعه ایمن آرامش عمومی" نامگذاری شده است.
معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بیرجند ادامه داد: مسابقات فرهنگی و ورزشی شامل روزنامه‌دیواری، مقاله‌نویسی و انشا نویسی و مسابقات ورزشی به مناسبت این هفته در مدارس بیرجند برگزار می‌شود.
زحمتکش تصریح کرد: دعوت از کارشناسان امدادی، هلال‌احمر و آتش‌نشانی در مراسم آغازین مدارس در طول هفته برای بیان مسائل ایمنی و مباحث مرتبط با مدیریت بحران، تهیه ماکت‌های آموزشی و تهیه و نصب جملات تبلیغاتی در مورد کاهش اثرات بلایای طبیعی در تابلوی مدارس از جمله برنامه‌های پیشنهادی هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در مدارس است.
وی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های آموزشی مرتبط با کاهش اثرات بلایای طبیعی نقش مؤثری در پیشگیری از حوادث، ایمنی و سلامت افراد جامعه دارد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بیرجند خاطرنشان کرد: مدیران مدارس گزارش فعالیت‌های این هفته را به صورت مصور به این مدیریت باید تا ۲۸ مهر ماه ارسال کنند.
زحمتکش با بیان اینکه پیش‌آگاهی و پیشگیری در کلیه امور بهتر از مبارزه و درمان است، یادآور شد: در بسیاری از مواقع پیشگیری صدمات و خسارات جانی و اقتصادی ناشی از اینگونه بلایا را به حداقل ممکن رسانده و این مهم نیازمند آگاهی و شناخت آحاد جامعه است و باید در سطح جوامع انسانی بسط و گسترش بیشتری پیدا کند.
وی تصریح کرد: به طور مثال حوادثی از قبیل زلزله، سیل، کاهش سطح جنگل‌ها و مراتع، گسترش بیابان‌ها با ساخت منازل مسکونی مقاوم، ممانعت از کندن بوته‌ها و درختان جنگلی، جلوگیری از چرای مفرط مراتع، احداث سیل بندها و سدها قابل پیشگیری است.
معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: به طور کلی پیش آگاهی و پیشگیری در تقابل با بلاهای طبیعی از نظر زمانی دارای سه مرحله پیش از وقوع، هنگام وقوع و بعد از وقوع است.
زحمتکش با بیان اینکه مرحله قبل از وقوع نیازمند تمهیداتی شامل پیش‌بینی‌های مورد لزوم بر مبنای اطلاعات درست در امور هواشناسی، زمین‌شناسی و زیست محیطی، استفاده از سازه‌های موثر در کاهش بلیه و آماده‌سازی اذهان عمومی در راستای تقابل با چنین رخدادهایی است، گفت: اختصاص اعتبارات در راستای موارد پژوهشی و اجرایی در مراحل سه‌گانه فوق نیز باید‌ مد نظر قرار گیرد.
وی تاکید کرد: هنگام وقوع حادثه وجود امکانات لازم برای کمک رسانی به خسارت‌دیدگان و جلب مشارکت عمومی از طریق رسانه‌های گروهی ضروری است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول