اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون فوتبال:

مدیر فوتبالی نباید به فکر برد و باخت باشد

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون فوتبال گفت: مدیر فوتبالی در این کشور نباید به فکر برد و باخت باشد بلکه اهداف کلانی را در حوزه‌های مختلف پیگیری کرده و به نتیجه برساند.

مدیر فوتبالی نباید به فکر برد و باخت باشد
علی کفاشیان در  جلسه انتخابات هیئت فوتبال استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما برنامه‌های مختلفی را در ارتباط با تیم‌های رده‌‌های مختلف در دست اجرا داریم که با تدارکات، برنامه‌ریزی‌ها و انجام بازی‌های مرتبط و مناسب سعی می‌کنیم با همراهی کادر فنی تیم‌هایمان را در رده‌های مختلف آماده‌تر از دوره‌های قبل راهی مسابقات آسیایی و جهانی کنیم.
وی تصریح کرد: ‌این برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است و آن چه حاصل تیم‌های ملی است محصول تیم باشگاهی است که هم اکنون در حال رشد و حرکت به سمت جلو است.
کفاشیان خاطر نشان کرد: این حرکت‌ها باید استمرار پیدا کند تا تیم‌های خود را در سطوح آسیایی برتر از تیم‌های دیگر مشاهده کنیم تا جایگاه آنها همچنان حفظ شود.
این مقام مسئول اضافه کرد: این کارها به سرمایه‌گذاری بیشتر، نظم دادن به باشگاه‌ها، تیم‌ها و لیگ‌های پایین‌تر نیاز دارد که ما این کار را شروع کرده‌ایم و در حال تقویت لیگ‌های پایین‌تر همچون دسته سه، دو و یک هستیم.
وی ادامه داد: ‌در صدور مجوز باشگاه‌های جدید نیز به سادگی عمل نمی‌کنیم بلکه سعی می‌شود به باشگاه‌هایی مجوز فعالیت داده شود که استانداردهای لازم را کسب کرده و توانمندی‌های خود را بالا ببرند.
به گزارش فارس، رئیس فدراسیون فوتبال گفت: با این برنامه‌ریزی‌ها قطعاً تیم‌های ملی ما در سطح آسیا و حتی مسابقات جهانی نتایج بهتری می‌گیرند به طوری که همسو با فعالیت کشورمان امروز بیش از 30 کشور آسیایی نیز با سرمایه‌گذاری‌های کلان در فوتبال تلاش می‌کنند تا خودی نشان دهند.
وی به پیشرفت تیم‌های درجه دو آسیا همچون تایلند، اندونزی و مالزی اشاره کرد و اظهار داشت: هر چند تیم ملی فوتبال ایران جز چهار تیم برتر آسیا است اما باید مراقبت کنیم تا از تیم‌های درجه دو آسیا که امروز تایلند در یک بازی روان استرالیا را می‌برد و یا مالدیو با فوتبال ایران تنه به تنه می‌شود، عقب نمانیم.
 
*حذف تیم امید و سپاهان ناشی از ضعف سرپرستی‌ها است؛
وی در مورد حذف تیم امید ایران و اعلام نتیجه به ضرر تیم فوتبال سپاهان در باشگاه‌های آسیا تصریح کرد:‌ بلایی که سر این دو تیم آمده است نتیجه ندانم کاری و ناشی از ضعف سرپرستی‌ها است که در تیم‌های مختلف این ضعف مشهود است.
کفاشیان افزود: سرپرستی تیم‌ها باید قبل از بازی اطلاعات لازم و کافی را در همه زمینه‌ها داشته باشد تا مبادا در موردی خاص مشکلی به وجود آید که به تلاش یک ساله تیم لطمه‌ای وارد شود.
این مقام مسئول از آمادگی فدراسیون فوتبال برای برگزاری دوره‌های تخصصی برای سرپرستان تیم‌ها خبر داد و خاطر نشان کرد: با برگزاری این دوره‌ها امیدواریم سرپرستان تیم‌های ملی و باشگاهی با دقت لازم وظیفه خود را انجام دهند و تجربه‌های تلخ گذشته را که به فوتبالمان لطمه وارد کرده به عنوان یک تجربه گران‌سنگ حفظ کرده و نسبت به آن آگاهی کسب کنند.
وی اضافه کرد: در آینده‌ای نزدیک این دوره آموزشی برگزار می‌شود تا چنین اتفاقاتی دیگر با ندانم کاری و بلد نبودن وظایف از سوی سرپرستان اتفاق نیفتد.
 
*باشگاه‌های فوتبال باید به استانداردهای لازم مجهز شوند
کفاشیان در بخش دیگری از مصاحبه خود با بیان این‌که مدیریت در فوتبال باید تخصصی و همراه با رعایت برخی الگوها و معیارها باشد، گفت: مدیریت باید سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... باشد چرا که ما در فوتبال به مربی قدری نیاز داریم که تمام جنبه‌های مدیر تخصصی را رعایت کند.
وی افزود: مدیر قوی به یقین بهترین مربی را نیز به استخدام درآورده و با جذب اسپانسر و تقویت بنیه‌های قوی می‌تواند کار را مطلوب به پیش ببرد.
کفاشیان اظهار داشت: ‌اگر مدیر تخصصی در رأس کار باشد و افراد کاردان او را یاری کنند به یقین موفقیت حاصل می‌شود و باشگاه نیز می‌تواند به هدف خود دست یابد.
رئیس فدراسیون فوتبال با بیان این‌که باشگاه باسابقه‌ای چون پرسپولیس هنوز از داشتن یک استادیوم اختصاصی محروم است، تصریح کرد: این باشگاه با داشتن طرفداران بسیار زیاد از مشکلات مدیریتی رنج می‌برد چرا که اکثر مدیران این باشگاه در گذشته فقط به فکر برد و باخت بودند در حالی که وظیفه یک مدیر بالاتر از این حرکت‌ها است.
کفاشیان خاطر نشان کرد: با این تفکرات باشگاه‌های ما همیشه ضعیف می‌مانند و امروز به جرأت اعلام خطر می‌کنم که ای‌اف‌سی در صدور مجوز باشگاه‌ها بسیار محتاط و با رعایت الزامات عمل می‌کند و تا زمانی که باشگاهی تیم پایه، استادیوم اختصاصی، هیئت مدیره قوی و سرمربی تحصیل کرده نداشته باشد مجوزی برای فعالیت آن صادر نمی‌کند.
وی اضافه کرد: مدیر موفق آن نیست که بیاید و سرمربیگری کند و گذاشتن چنین تفکراتی به نظرخواهی عمومی که آیا مدیر ورزشی باید در رأس کار باشد یا نه اشتباه بوده و در حقیقت گول زدن مردم است.
کفاشیان ادامه داد: همان‌گونه که مدیر یک بیمارستان نباید پزشک باشد مدیر یک باشگاه نیز نباید الزاماً‌ فوتبالی بوده و یا ورزشکار باشد بلکه اگر مدیریت تخصصی داشته باشد، می‌تواند بهتر عمل کند.
وی با انتقاد از برخی رفتار رسانه‌ای به شکل تزریرگونه و انتقادهای تند گفت: ما انتقادهای اصلاح‌گرانه را می‌پذیریم اما این‌که چرا این فرد آمد و یا آن فرد نیامد و برخی بهانه‌جویی‌های دیگر مورد قبول نیست چرا که هر کس توانمندتر باشد باید وارد عرصه شده و به توسعه فوتبال کمک کند.
این مقام مسئول افزود: ‌فدراسیون فوتبال به تنهایی قادر نیست در تمام حوزه‌ها وارد عمل شده و انجام وظیفه کند بلکه این وظیفه مدیریت باشگاه‌ها است که به صورت تخصصی به این رشته توجه داشته و به تقویت نیروهای پایه، فوتبال بانوان و فوتسال خود کمک کند.
کفاشیان با رد شایعه استعفای خود از فدراسیون فوتبال و برخی رفتارهای قهرآمیز با تاج تصریح کرد: مقایسه‌ای که با 40 سال پیش انجام می‌دهیم در تمام رده‌ها عملکرد ما نشان‌دهنده پیشرفت است و این پیشرفت ملموس‌تر به نظر می‌رسد.
وی در پاسخ به سوالی در مورد پایین آمدن رده فوتبال کشورمان در رنگکینگ جهانی خاطر نشان کرد: ما ثبات رده‌بندی را در فیفا قبول داریم و معتقدیم اگر ثبات رده‌بندی را شاهد باشیم بهتر می‌توانیم جایگاه فوتبال خود را بشناسیم.
کفاشیان اضافه کرد: این‌که در گذشته جایگاه فوتبال ما در رده‌های هیجدهم تا بیستم بوده یک ضعف برای ما بوده چرا که جایگاه فوتبال ما رده‌بندی کنونی است که از کره و ژاپن به عنوان قدرت اول فوتبال آسیا در رده پایین‌تر قرار دارد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول