اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تکاب:

دختران ایرانی الگوی جهانی باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه تکاب گفت: دختران و زنان ایرانی باید الگوی دختران جهان باشند.

دختران ایرانی الگوی جهانی باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام عبدالله محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تکاب با تبریک روز ملی دختران و ولادت حضرت معصومه(س) اظهار داشت: حضرت معصومه(ع) الگوی عملی مناسبی برای دختران و زنان نه تنها ایران بلکه جهان است و آنها باید در زندگی فردی و اجتماعی خود از این حضرت درس بیاموزند.
وی افزود: حضرت معصومه (س) از پرهیزگارترین زنان شیعه و از زنان دانشمند و محدثه زمان خود بوده و در پرهیزگاری و عبادت شهره بود از این رو القاب و صفات ایشان نشانه سجایای اخلاقی آن حضرت است.
محمدی با تاکید بر الگوگیری زنان و دختران از حضرت معصومه (س) گفت: دین مبین اسلام برای همه اقشار مردم و سنین مختلف دارای الگوهای اخلاقی و دینی فراوانی است و به‌کارگیری این الگوها در زندگی اهمیت دارد که ما در بیشتر موارد از این امر غفلت می‌کنیم.
وی در ادامه دهه کرامت را زمان مناسبی برای آشنایی نسل جوان با کرامات ائمه اطهار(ع) دانست و تصریح کرد: جشن‌های این دهه باید در راستای الگودهی به اقشار مختلف به ویژه نسل جوان باشد و فرهنگ رضوی در سراسر ایران اسلامی نهادینه شود.
محمدی با تاکید بر شکوه و مردمی‌بودن این جشن‌ها افزود: این جشن‌ها باید زمینه‌ساز و تقویت‌کننده اخلاق کریمانه باشد که در این صورت این جشن به یک جشن بین‌المللی تبدیل شده و حرکتی عظیم در فرهنگ‌سازی دینی آغاز می‌شود.
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها کشتار مردم بحرین را محکوم کرد و گفت: حرکت‌های مردمی و اسلامی در کشورهای منطقه دو ویژگی مهم این خیزش عمومی و اسلامی است و با اتحاد و هماهنگی این حرکت‌ها مسلمانان منطقه دیکتاتورهای ظالم را از حکومت ساقط کرده و می‌کنند.
خطیب جمعه تکاب خاطرنشان کرد: مسلمانان باید هوشیاری خود را حفظ کنند و تنها در مسیر وحدت و همدلی گام بردارند چرا که دشمنان و استکبار جهانی می‌خواهد از این حرکت‌های عظیم مردمی به سود خود استفاده کند و با ایجاد تفرقه در میان آنها منافع و سرمایه‌‌های این کشورها را به تاراج ببرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول