اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه موقت مشهد:

خاورمیانه جدید با رهبری انقلاب اسلامی خلق می‌شود

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه موقت مشهد گفت: غرب با همه وجود فهمید کسی که می‌تواند خاورمیانه جدید را خلق کند، نه امریکا و نه اروپا بلکه رهبری انقلاب اسلامی ایران است.

خاورمیانه جدید با رهبری انقلاب اسلامی خلق می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته مشهد در جمع نمازگزاران حرم مطهر رضوی ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه اظهار داشت: تاریخ انقلاب یعنی حوادثی که در دوران انقلاب رخ داده است، این حوادث از پربهاترین ذخایر ملت است، چرا که در این حوادث شخصیت پرورش یافته در غدیر خم و عاشورا و مکتب تشیع خودش را در دنیا نشان داد.
وی گفت: در این حوادث قدرت مرجعیت دینی و شیعی، یعنی آزاد سازی ملت و ملت‌ها و هدایت آنها خودش را به نمایش گذاشت، در این حوادث انقلاب چه قبل و چه بعد از پیروزی قانون تحول یک ملت از ذلت به عزت در مقابل چشم جهانیان قرار گرفت.
امام جمعه موقت مشهد در ادامه داد: در اواخر عمر نکبت بار بوش، این صحبت مطرح بود که آمریکا تصمیم دارد خاورمیانه جدید ایجاد کند و منظور آمریکا از خاورمیانه جدید این بود که در منطقه خلیج فارس قدرت محور اسرائیل شود، تا مانع شود انقلاب اسلامی ایران قدرت درجه یک منطقه بشود.
وی افزود: خاورمیانه جدید بدین معنا، کاری کنند که غارت آنها در خلیج فارس تداوم و طولانی شود، ولی به یکباره لطف پروردگار بدون اینکه کسانی در انقلاب اسلامی جز رهبر بتواند پیش‌بینی کند، که چراغ بیداری مردم را در منطقه روشن کرد.
فرزانه تصریح کرد: غرب فهمید، کسی که می‌تواند خاورمیانه جدید را خلق کند، نه امریکا و نه اروپا  بلکه رهبری انقلاب اسلامی ایران است.
همچنین نماینده بعثه رهبری، حجت‌الاسلام رفیعی در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه به مهمترین نکات اخلاقی در رابطه با حج اشاره کرد و افزود: اخلاص، پرهیز از ریا، استفاده از مال حلال و وحدت از مهمترین نکات اخلاقی در مناسک حج است که افراد نسبت به رعایت این نکات تلاش داشته باشند.
وی با بیان اینکه تا چراغ روشن شد قدرت اسرائیل در غزه شکست خورد، پشتیبان درجه یک اسرائیل که حسنی مبارک بود ساقط شد و همچنین شعار اول مردم قطع رابطه دولت‌ها با اسرائیل بود، ادامه داد: در این انقلاب‌ها سفارتخانه‌های اسرائیل تسخیر شد، سفیران آنها شبانه فرار کردند، این همان اسرائیلی بود که آمریکا در صدد بود او را قدرت درجه یک منطقه خاورمیانه جدید کند.
خطیب جمعه موقت مشهد ادامه داد: بیداری مردم مسلمان در منطقه سبب شد که مزدوران آمریکا یکی یکی سقوط کنند، این چند نفری هم که هم‌اکنون باقی مانده‌اند می‌دانند که سقوط می‌کنند.
وی با بیان اینکه اگر کسی فکر کند آمریکا و اروپا از خواب غفلت بیدار شده و یا اینکه آمریکا با دیدن انقلاب مردم از موضع خودش عقب می‌رود اشتباه کرده است، گفت: آمریکا با دیدن این انقلاب‌ها و صحنه در منطقه خشم و نفرتش نسبت به نظام و انقلاب اسلامی ایران چند صد برابر شد.
انتهای پیام،/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول