اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

اولویت رشته‌های فنی‌و‌حرفه‌ای با نیازسنجی تعیین شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: رشته‌های متنوع فنی و حرفه‌ای با اولویت و نیازسنجی‌های مختلف تعیین شده و متقاضیان می‌توانند در آن رشته‌ها آموزش‌های لازم را بگذرانند.

اولویت رشته‌های فنی‌و‌حرفه‌ای با نیازسنجی تعیین شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیز حبیبی در جلسه بررسی مشکلات تعدادی از واحدهای آموزشی و مهارتی در اردبیل اظهار داشت: آمادگی داریم متناسب با تجهیزات، ظرفیت و امکانات و همچنین منابع آموزشی رشته‌های متنوع فنی و حرفه‌ای را در شهرهای مختلف دایر کرده و راه‌اندازی کنیم.
وی با یادآوری این‌که به طور نسبی همه حرف و رشته‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای متقاضی دارد، تصریح کرد: در استان اردبیل از چند سال پیش فرهنگ حرفه‌آموزی و مهارت‌آموزی به خوبی و شایستگی جا افتاده به طوری که امروز بسیاری از جوانان ما خود علاقمند به فراگیری آموزش‌های مهارتی و کارآفرینی هستند.
حبیبی گسترش روزافزون کاربرد فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات را در این زمینه یک مزیت ممتاز برشمرد و خاطر نشان کرد: حرفه‌های مربوط به حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش از استقبال بیشتری برخوردار است که در این زمینه همچنان با توجه به سیاست دولت سعی می‌کنیم جوانان جویای کار و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را جذب فضاهای آموزشی و مهارتی کنیم.
این مقام مسئول اضافه کرد:‌ در کنار جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در ماه‌های اخیر با توسعه بیمه کارگران ساختمانی و الزام آنها به یادگیری آموزش‌های مورد نظر استقبال از صنعت ساختمان بیشتر از قبل شده به طوری که کارگران فاقد مهارت و یا نیمه‌ماهر با حضور در این کلاس‌ها سعی می‌کنند بهترین فراگیری را داشته باشند.
وی در ادامه سخنان خود به تنوع حرفه‌های آموزشی و مهارت‌ها در این مراکز اشاره کرد و ادامه داد: حرفه‌های آموزشی با توجه به نیازسنجی از طریق مراکز آموزشی و درخواست متقاضیان و آمار افراد فاقد مهارت برنامه‌ریزی شده و اجرا می‌شود.
به گزارش فارس، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در ادامه سخنان خود از راه‌اندازی بیش از 300 رشته آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: امروز این رشته‌ها اغلب مورد نیاز و تقاضای بازار کار است و ما با رونق دادن آنها تلاش می‌کنیم یک رابطه مناسب بین مهارت‌آموزی نیروها با بازار کار فراهم کنیم.
وی افزود: بخش عظیمی از این حرفه‌ها در حوزه خدمات و بخشی نیز در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری قرار دارد به طوری که از 300 رشته، 130 حرفه در حوزه خدمات و گردشگری و 120 حرفه نیز در حوزه صنعت است و مابقی نیز در حوزه کشاورزی تعریف شده است.
حبیبی در پایان سخنان خود هدف اصلی از آموزش این رشته‌ها را ایجاد و توسعه اشتغال در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: این آموزش‌ها برای همه اقشار مردم در نظر گرفته شده و مهم‌ترین مسئله در تعدد و افزایش رشته‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای بحث توسعه و تأمین اشتغال است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول