اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از گذشت 32 سال از انقلاب؛

خاتمی: دم ‌زدن از مکتب ایرانی ناسپاسی است

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه موقت تهران گفت: انقلاب اسلامی شکل گرفت تا مبانی دین در جامعه به مسند بنشیند و بعد از 32 سال، دم از مکتب ایرانی زدن ناسپاسی است.

خاتمی: دم ‌زدن از مکتب ایرانی ناسپاسی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد آیت‌الله سیداحمد خاتمی ظهر امروز در مراسم سی‌امین سالگرد شهادت روحانی شهید حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی‌نژاد که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان، امام جمعه مشهد و مسئولان استانی و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح در ایوان مقصوره حرم رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در این 30 سالی که از شهادت شهید هاشمی‌نژاد گذشته، دوستان ایشان، فرزندان این شهید گوشه‌ها و ابعاد مختلفی را از سیمای نورانی وی ترسیم کرده‌اند.
عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: شهید هاشمی‌نژاد عاشق اهل بیت بود و ارادت ویژه‌ای به حضرت جواد(ع) داشتند و همچنین این شهید دارای اخلاص، گذشت و فداکاری خاصی بود.
خطیب جمعه موقت تهران با بیان این مطلب که فضای خراسان هنوز دارای شور انقلابی است، افزود: فضای خراسان همچنان مملو از شعارها و شور انقلابی او را به یاد دارد زیرا ایشان حماسه امام را می‌سرود و با سخن خود بذر نفرت شدید پهلوی را در دل‌های مردم می‌کاشتند.
وی با اشاره به این مطلب که شهید هاشمی‌نژاد مقام معظم رهبری و آیت‌الله واعظ طبسی سه بزرگ خراسان در دوران و بعد از انقلاب بودند، ادامه داد: قبل از انقلاب این سه نفر قسم خورده و هم پیمان شدند تا مرجعیت امام راحل و تشکیل حکومت اسلامی در برابر رژیم طاغوت مقاومت کنند.
وی نام انقلاب اسلامی را از آغاز تا حال حاضر را یک مهد الهی دانست و ادامه داد: مردم ما به صحنه آمدند و این عهد الهی را به نیایش گذاشتند و کار بزرگی را رقم زدند.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به آیات قرآن و موضوع دو برخورد مومنان و منافقان تصریح کرد: برخورد منافقانه از آنجا آغاز شد که پس از پیروزی انقلاب گروه‌های خاص در پی برآمدند و نخستین گروهی که از انقلاب جدا شد کمونیست‌ها بودند.
وی در ادامه دفاع از مبانی انقلاب را مصداق برخورد صادقانه عنوان کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی شکل گرفت تا مبانی دین در عین جامعه به مسند بنشیند و بنابراین بعد از 32 سال دم‌زدن از مکتب ایرانی ناسپاسی است.
امام جمعه موقت تهران مسئله مهدویت را یک اقتصاد محکم و مسلم دینی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: شهید هاشمی‌نژاد قبل از انقلاب در مقابل کسانی که مردم را از اهداف انقلاب باز می‌داشتند و در اعتقاد از مهدویت سوء استفاده می‌کردند ایستادگی کرد.
وی با بیان این مطلب که مبانی انقلاب ما مبانی نیست که افراد بخواهند دست بیندازند و از آن به اهداف سیاسی خود برسند، افزود: امروز تمام قدرت روحانیت در مقابل کسانی که از مهدویت می‌خواهند سوءاستفاده کنند ایستاده است.
خاتمی ادامه داد: امروز نظام اسلامی که در کشور شکل گرفته مایه مباهات در حیات است و همچنین این بیداری اسلامی و خیزشی که در مردم منطقه شکل گرفته برگرفته از انقلاب اسلامی مردم است.
وی تأکید کرد: اگر بدحجابی در جامعه را نمی‌توان کنترل کرد در ادارات، هواپیماها، بیمارستان‌ها و.. را که می‌توان کنترل کرد، زیرا نابسامانی‌های بدحجابی و بی‌حجابی خون به دل متدینین کرده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول