اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قم در مجلس عنوان کرد:

رزمندگان از مکتب اسلام الگو گرفتند نه مکتب ایرانی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قم در مجلس گفت: رزمندگان هرگز مکتب اسلام را با چیز دیگری عوض نکردند و هیچگاه سراغ مکتب و اسمی جز اسلام نرفتند و هیچ‌گاه مکتب ایرانی مطرح بود.

رزمندگان از مکتب اسلام الگو گرفتند نه مکتب ایرانی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام علی بنایی در مراسم گلباران و عطرافشانی لاله‌های گلگون کفن که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران قم در گلزار شهدای علی بن جعفر برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: اگر بخواهیم به عقب برگردیم و به طور خیلی خلاصه تاریخ را بررسی کنیم باید ببینیم چرا دشمنان به ما حمله کردند و رمز پیروزی ما در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل چه چیزی بود و امروز چه وظیفه ای بر عهده ما است.
وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 و ضربه‌ای که به پیکره نظام شاهنشاهی وارد شد نخستین شوک به آمریکا بود، تصریح کرد: همچنین در سال 1358 با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا دومین ضربه به منافع این کشور زده شد و آمریکا هرچه برای باز پس گیری گروگان‌ها تلاش می‌کرد همچون در طبس شکست خورد و در این راه ناکام ماند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: به همین دلیل برنامه هجوم نظامی به ایران را در دستور کار قرار داد و صدام را به عنوان عامل اجرای عملیات مشخص کرد و صدام نیز با کمک حداقل 30 کشور خارجی مقدمات جنگ با ایران را فراهم کرد و با این تصور که بتواند ظرف یک هفته با مشابه سازی عملیاتی که صهیونیست‌ها در سال 1967علیه پایتخت‌های اسلامی انجام دادند و با تصور اینکه می‌تواند از اوضاعی که بعد از انقلاب به‌وجود آمده است، سوء استفاده کند و نیروهای خودش را به تهران برساند، این عملیات را آغاز کرد.
بنایی با اشاره به اینکه کشور در این شرایط در اختیار لیبرال‌ها بود و بنی صدر و بازرگان در کشور حاکمیت داشتند، خاطرنشان کرد: بنی صدر با همکاری و تبانی که با غربی‌ها داشت آنها در این راه امیدوار بودند که اگر از داخل به ایران حمله کنند از پشتیبانی داخلی برخوردار هستند و بنی صدر از نظر سیاسی به عنوان یک هم پیمان غربی‌ها به کار می‌رفت.
وی با تاکید بر اینکه تحلیل عراق و اربابان آمریکایی این بود که ارتش ایران توان مقاومت ندارد و این ارتش ظرف مدت کوتاهی با نخستین حمله عراق پراکنده خواهد شد، گفت: با این شرایط عراق به ایران حمله کرد اما با رهبری‌های امام خمینی و سلحشوری جوانان ایرانی این عملیات ناکام ماند و دفاع مقدس ما هشت سال طول کشید.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نخستین عاملی که سبب پیروزی ما در جنگ حق علیه باطل شد پایداری، مقاومت، ایمان و اعتقاد رزمندگان اسلام به خدا بود، اظهار داشت: این سلحشوران جهاد در راه خدا را عین پیروزی می‌دانستند و به همین دلیل بر یک دیگر پیشی می‌گرفتند و هرکدام ما خاطره‌های فراوانی از رشادت‌ها، اخلاص‌ها و فداکاری‌های دوستانمان در ذهن داریم و می‌دانیم آنها برای دفاع از قرآن و اسلام سر از پا نمی‌شناختند و با هر اشاره‌ای که می‌کردند سیلی از جوان‌ها برای اعزام به جبهه‌ها آماده می‌شد.
بنایی با بیان اینکه مطمئن بودیم دفاعی که جوانان ما در راه اسلام و قرآن انجام می‌دهند به‌خاطر منافع دنیایی نیست، تصریح کرد: اگر این دفاع برای به‌دست آوردن منافع دنیایی بود و پیروزی‌های دنیوی محسوب می‌شد قطعا صدام و اربابان او از نظر نظامی و تسلیحاتی بر ما برتری داشتند ولی آنچه که باعث پیروزی رزمندگان می‌شد روحیه مردمی، اخلاص و سلحشوری‌های آنها بود.
وی با اشاره به اینکه جوانانی که در جبهه‌های جنگ حاضر شدند برای پیروزی و دفاع از اسلام قد بر افراشتند، افزود: این سلحشوران هیچ گاه مکتب اسلام را با چیز دیگری عوض نکردند و دفاع از اسلام، قرآن و تشیع و الگو گرفتن از امام حسین(ع) در راس برنامه‌ها و اهداف آنها بود و هیچگاه سراغ مکتب و اسمی جز اسلام نرفته‌اند و نه مکتب ایرانی مطرح بود و نه مکتبی دیگر، فقط مکتب اسلامی مطرح بود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین عامل پیروزی رزمندگان اسلام پیوستگی و تبعیت رزمندگان آنها از ولی فقیه و فرمانده کل قوا بود، خاطر نشان کرد: هماهنگی خاصی بین امام خمینی(ره) و سلحشوران دفاع مقدس وجود داشت.
بنایی با بیان اینکه سومین عامل پیروزی رزمندگان در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل وحدت، همدلی و یگانگی آنها بود، گفت: اگر دچار تفرقه و نابسامانی‌هایی بودیم هیچگاه به پیروزی نمی‌رسیدیم و همان اوایل جنگ وقتی بنی صدر در راه دفاع مقدس کارشکنی ایجاد می‌کرد مجلس شورای اسلامی دوره اول با طرح عدم کفایت سیاسی رئیس جمهوری او را برکنار کرد و راه را برای دفاع رزمندگان هموار ساخت.
وی با اشاره به اینکه اتحاد، همدلی و حدتی که بین نیروهای بسیجی، سپاه و ارتش و همه قوا وجود داشت زمنیه ساز و مقدمه پیروزی بزرگی شد که طی هشت سال دفاع مقدس برای ملت ایران و مکتب اسلام ثبت شد، اظهار داشت: همین پیروزی موجب شده است که همچنان پس از 31 سال که از حماسه‌های دفاع مقدس می‌گذرد همچنان شاهد پیروزی‌های اسلام در نقاط مختلف جهان به ویژه در منطقه خاورمیانه و شاهد بیداری اسلامی باشیم.
عضو فراکسیون روحانیون مجلس با تاکید بر اینکه دفاع هشت ساله ملت ایران چنان اثری در عمق جان، روح و فرهنگ ملت‌های مسلمان باقی گذاشت که تحقیر 400 ساله را از بین برد، افزود: آنچه که اکنون در جهان اسلام مشاهده می‌کنیم برگرفته و الهام گرفته از رشادت‌ها و سلحشوری‌های رزمندگان و شهدای دفاع مقدس است و خون‌هایی که به زمین ریخته شد اسلام و انقلاب را بیمه کرد و آنچه که در جهان مشاهده می‌کنیم برگی و اثری از آثار دفاع مقدس است.
وی با بیان اینکه اگر مقاومت‌ها و سلحشوری‌های رزمندگان نبود اکنون در منطقه خاورمیانه اسلامی الگویی وجود نداشت، خاطرنشان کرد: مقاومت‌های رزمندگان تبدیل به الگو و کارنامه درخشان دفاع مقدس از ملت بزرگ ایران شد و اکنون مشاهده می‌کنید در منطقه چگونه بیداری اسلامی شکل گرفته است و هر روز که می‌گذرد یکی از حکام عرب به زباله دان تاریخ سپرده می‌شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول