اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

نهال سالم، حیات باغداران را متحول می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: نهال‌های سالم و عاری از ویروس میتوانند حیات باغداران را متحول کرده و تاثیر شگرفی بر جا بگذارند.

نهال سالم، حیات باغداران را متحول می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهرزاد خرد در همایش دو روزه «تولید نهال به روش کشت بافت» اظهار داشت: خمیر مایه اصلی در تمام فعالیت‌های باغبانی نهال است و چنانچه بتوانیم از ارقام و گونه‌های مقاوم و پر پتانسیل در باغات این استان استفاده کنیم، بی‌شک شاهد تحول کمی و کیفی چشمگیری در زمینه تولید محصولات باغی می‌شویم.
خرد افزود: استان فارس دارای ظرفیت بالایی در زمینه تولید انواع محصولات باغی است و بنابر این می‌طلبد تا با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه، ضمن ارتقای سطح کیفی، بازار هدف گسترده‌تری نیز برای محصولات در نظر گرفت.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به پدیده سرمازدگی و خشکسالی اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار ارائه شده از سوی صندوق بیمه، در حال حاضر  بالاترین رقم پرداخت خسارت مربوط به خسارت‌های ناشی از سرمازدگی است که بنابر این تولید نهال‌های مقاوم به خشکی، شوری آب و سرمازدگی می‌تواند در رفع این معضل موثر باشد.
خرد بر لزوم آموزش و تحقیقات گسترده‌تر در زمینه باغبانی تاکید کرد و گفت: تحقیقات در این بخش نیازمند جهش ملموس و جدی است تا از این طریق بتوان ارقامی جدید، سازگار و مقاوم با شرایط اقلیمی را تولید کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، نظام پس از برداشت را لازمه تحول و بازبینی دانست و بیان کرد: بخش عمده‌ای از محصولات باغی پس از برداشت، هدر رفته و تلف می‌شوند که لازم است امور پس از برداشت میوه‌ها و محصولات بازنگری جدی شوند.
خرد در مورد تولید نهال به روش کشت بافت نیز گفت: تجاری‌سازی کشت بافت از سال گذشته مدنظر بوده که با اعلام آمادگی کشور ایتالیا و تعامل با شرکت «ایتاصدرا» به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در تولید نهال‌های عاری از ویروس دست یافته‌ایم و قرار است تا سال آینده نیز نهال‌هایی سالم و فاقد هرگونه ویروس، باکتری و آلودگی وارد بازار شوند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول