اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

99.5 درصد خراسانیها یارانه نقدی دریافت میکنند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: 99.5 درصد مردم استان یارانه نقدی دریافت می‌کنند.

99.5 درصد خراسانیها یارانه نقدی دریافت میکنند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمود صلاحی در جلسه ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها اظهار داشت: دریافت یارانه حق هر فرد ایرانی است که در صورت تمایل باید امکان استفاده از آن را برای عموم مردم فراهم کرد.
وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین پروژه اقتصادی کشور چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چه پس از آن، اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌هاست که تمامی کشور را پوشش می‌دهد.
وی افزود: در کشوری با جمعیت 70 میلیون نفر پرداخت و دریافت به موقع با رعایت شاخص‌های عدالت محوری حرکتی بسیار دشوار است و آنچه اجرای این قانون را بیشتر متمایز می‌کند اجرای آن در زمان تحریم‌ها علیه کشورمان است.
استاندار خراسان رضوی گفت: در حالی هفتمین مرحله اجرای این قانون را سپری می‌کنیم که ماهانه 262 میلیارد تومان یارانه در خراسان به تمام سرپرستان خانوار پرداخت می‌شود.
صلاحی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات مانند خانواده‌های در شرف طلاق و حضانت اطفال خاطرنشان کرد: با هماهنگی دستگاه قضایی باید نسبت به حل این مشکلات هر چه سریع‌تر اقدام و امکان استفاده از یارانه نقدی را برای این خانوارها مهیا کرد.
استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش به موقعیت استان به عنوان دومین کلان شهر کشور یاد کرد و گفت: مسئله حمل‌ و‌ نقل عمومی یکی از موضوعات مهم پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌هاست که ساماندهی این بخش و پرداخت یارانه از جمله بسته‌های حمایتی دولت درباره حمل‌و‌نقل است.
وی به سیاست مدیران استان درباره افزایش جایگاه‌های سی.ان.جی به عنوان یک اقدام اساسی یاد کرد و گفت: در پی هماهنگی‌های صورت گرفته با شهرداری و بانک‌های عامل، به متقاضیان احداث جایگاه، زمین و وام بانکی کم بهره اختصاص داده می‌شوذ.
صلاحی همچنین از دستگاه‌های اجرایی خواست تا فرمانداری شهرستان مشهد را درباره حل مشکلات مردم در زمینه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها کمک کنند و با در اختیار قرار دادن افراد زبده به صورت مامور به خدمت در اجرای این طرح فرمانداری را یاری دهند.
استاندار خراسان رضوی به همین منظور مبلغ 40 میلیون تومان به فرمانداری مشهد کمک کرد.
در ادامه این جلسه سعید حسین‌پور جانشین کمیته حمل ‌و‌ نقل و سوخت استان از اضافه شدن کمیته مطالبات به این ستاد برای وصول حقوق و بدهی‌های دولتی از سازمان‌ها و واریز آن به خزانه دولت خبر داد و افزود: با توجه به افزایش قیمت حامل‌های انرژی امسال فعالیت‌های حمایتی بسیار خوبی صورت گرفته که می‌توان به افزایش 100دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل ‌و نقل شهری، اختصاص ردیف بودجه به حمل و نقل روستایی و تخصیص بیش از 13میلیون لیتر سوخت به فرمانداری برای استفاده در موارد ضروری اشاره کرد.
وی افزود: امسال 9هزار و 375 دستگاه خودرو به عنوان سرویس مدارس استان مشغول فعالیت هستند و این ساماندهی برای سومین سال متوالی است که با نظارت شهرداری صورت ميَ‌گیرد.
حسین پور گفت: اعطای کالابرگ نفت سفید به روستاهای فاقد گاز، اختصاص 105 میلیون لیتر نفت و گاز به صنایع و اختصاص سهمیه 266 میلیون لیتری سوخت در بخش کشاورزی در سه ناحیه مشهد، سبزوار و تربت‌حیدریه از دیگر اقدامات حمایتی در بخش صنعت، معدن و کشاورزی است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول