اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان جنوبی:

برخی اتباع خارجی هویت ایرانی را جعل می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی گفت: بعضی افراد مهاجرت کرده از کشورهای دیگر با هویت خارجی سعی دارند هویت ایرانی بگیرند و در پاره‌ای موارد حتی جعل سند می‌کنند.

برخی اتباع خارجی هویت ایرانی را جعل می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد ابراهیم افشاری در مراسم افتتاح نخستین باجه ارائه خدمات الکترونیکی ثبت احوال در دفتر پیشخوان خدمات دولت در بیرجند با اشاره به خدمات پلیس +10 اظهار داشت: حدود 10 خدمت در سال‌های قبل که بر عهده نیروی انتظامی بود در اختیار مراکز پلیس +10 قرار گرفت که در این زمینه حل بسیاری از مشکلات مردم بهتر و راحت‌تر انجام می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه تعداد بسیاری از خدمات توسط سازمان‌های مختلف ارائه می‌شود، تصریح کرد: هرچه بتوانیم این امور را به بخش خصوصی واگذار کنیم کار مردم و ارباب و رجوع از پیچ و خم اداری خارج می‌شود.     
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی افتتاح دفتر پیشخوان خدمات دولت را از امور مهم در کشور دانست و افزود: با راه‌اندازی دفاتر پیشخوان خدمات دولت مردم برای گرفتن شناسنامه المثنی یا ارائه درخواست کارت ملی و موارد دیگر نیازی به ادارات ثبت احوال نیست.
افشاری با بیان اینکه این دفاتر 12 نوع خدمت به مردم ارائه می‌کنند، ادامه داد: این دفتر چهار خدمت سازمان ثبت احوال را از قبیل درخواست تعویض شناسنامه، صدور شناسنامه المثنی، درخواست کارت ملی و صدور کارت ملی جدید ارائه می‌کند.
وی با اشاره به اینکه هویت و عدم اختلاط نژادی همواره مورد تأکید مسئولان است، افزود: بسیاری از افراد از کشورهای همسایه که از نظر امنیت در وضعیت خوبی قرار ندارند با مهاجرت به کشور ایران سعی دارند که با جعل اسناد هویتی، هویت ایرانی بگیرند که باید جلوی این امور گرفته شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه افرادی سعی دارند با هویت‌های دیگری در قالب هویت ایرانی نفوذ کنند، ادامه داد: بعضی افراد مهاجرت کرده از کشورهای دیگر با هویت خارجی سعی دارند هویت ایرانی بگیرند که این امر در دراز مدت مشکلاتی را ایجاد می‌کند و باید در این زمینه مراقبت‌های ویژه‌ای توسط ثبت احوال صورت گیرد.
افشاری ثبت احوال را نخستین سنگر مبارزه با سوءاستفاده از مدارک هویتی و جعل اسناد دانست و اظهار داشت: به افرادی که با  جعل اسناد هویتی خودشان را ایرانی جلوه می‌دهند باید در این زمینه مراقبت‌های بیشتری توسط متولیان امر صورت گیرد.
وی یادآور شد: صدور کارت ملی و شناسنامه جدید از سوء استفاده افراد از این اسناد هویتی جلوگیری می‌کند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول