اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال بارش شدید باران صورت گرفت؛

آبگرفتگی شدید در آستارا

خبرگزاری فارس: به دلیل بارش شدید باران و مسدود شدن تنها آبراه، منطقه کوی کشاورز آستارا دچار آبگرفتگی شدید شده است.

آبگرفتگی شدید در آستارا
به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، به دنبال بارش شدید باران که از چند روز گذشته آغاز و تاکنون ادامه دارد بسیاری از خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر دچار آبگرفتگی شده و رفت و آمد شهروندان و عبور و مرور وسایل نقلیه را با مشکل مواجه کرده است.
در پی آبگرفتگی معابر این شهر ماموران خدمات شهری شهرداری آستارا در حال برطرف کردن گرفتگی مسیر هدایت آب‌های سطحی هستند و تلاش ماموران شهرداری در این زمینه ادامه دارد.
کوی کشاورزی از جمله مناطقی است که همواره در پی بارش باران موجب آبگرفتگی شدید در این شهر میشود و این موضوع موجب بروز مشکلات عدیده برای اهالی شده است.
به گزارش خبرنگار فارس که در منطقه حضور یافت، تعداد زیادی از منازل مسکونی کوی کشاورز دچار آبگرفتگی شدید شده به طوری که تعداد بسیاری از اهالی این منطقه با پوشیدن چکمه‌های بلند به داخل منازل خود رفت و آمد میکنند و ماموران شهرداری نیز با پمپ آب‌های جمع شده در این منازل را تخلیه میکنند.
آب‌های زیرزمینی این منطقه از شهر آستارا در حد اشباع و بالایی قرار دارد و به دلیل نامناسب بودن خاک این منطقه و مسدود شدن آبراه، این منطقه همواره دچار آبگرفتگی و پر شدن آب انبارهای اهالی می‌شود.
منطقه کوی کشاورز از قدیم‌الایام برای هدایت آب‌های اضافی از جمله آب‌های سطحی و باران از آبراه واقع در قسمت جنوبی حیاط‌های مسکونی کوی کشاورز که مشرف به آبراه بود مورد استفاده اهالی این منطقه قرار می‌گرفت که به دلیل شن‌ریزی و پر کردن این آبراه توسط عده‌ای سودجو موجب بروز این مشکلات و همچنین ایجاد خسارت‌های مالی زیادی برای این اهالی شده است.
سیستم طبیعی دفع روان آب‌های سطحی که در قسمت جنوبی منازل مسکونی منطقه کشاورز وجود داشت در چند سال اخیر با خاکریزی این آبراه محل دفع روان آب مسدود شده است.
جمعی از اهالی این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تایید گرفتگی این آبراه و ابراز ناراحتی و عدم پیگیری مسئولان ذیربط اظهار داشتند: به دلیل مسدود شدن محل دفع سیستم طبیعی روان آب‌های منطقه منازل اهالی با آسیب دیدگی بسیاری مواجه شده که با توجه به پیگیریهای مکرر اهالی و دستور صریح استاندار همچنان مشکلات پا برجاست و ما همچنان در آب زندگی میکنیم.
به گزارش فارس، طبق اعلام اداره هواشناسی آستارا از سه‌شنبه و صبح امروز 28 میلیمتر باران در این شهرستان باریده و رطوبت هوا به 93 درصد رسیده است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول