اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری:

پاسخ سپاه به هر تهدیدی دندان‌شکن خواهد بود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: توانمندی امروز سپاه و آمادگی آن در مواجهه با تهدیدات سخت و نرم دشمنان به گونه‌ای است که به خوبی به تهاجم و تهدید نظامی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای دشمن پاسخ دندان‌شکن می‎دهد.

پاسخ سپاه به هر تهدیدی دندان‌شکن خواهد بود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رضا محمدسلیمانی بعد از ظهر امروز در جمع کارکنان سپاه این استان اظهار داشت: حماسه جاودانه هشت سال دفاع مقدس نمایش بزرگ و اعجاب انگیز از عظمت‌های کم‌نظیر انسان دیندار قرن حاضر بود که با سلاح و نیروی عظیم ایمان به خداوند متعال و سر سپردن به اسلام ناب محمدی (ص) پدیدار شد.
وی با بیان اینکه تمام روزهای دفاع مقدس انسان‌ساز و درس‌آموز است، افزود: از جمله هدایت و فرماندهی و رهبری بی‌نظیر و شجاعانه بزرگ مرد تاریخ معاصر اسلام و نادر دوران در هشت سال جنگ نابرابر که حافظ عزت و شرف و امنیت همه آزادگان و مسلمانان جهان است. 
محمدسلیمانی با استناد به مدارک بدست آمده در دوران دفاع مقدس، ادامه داد: بدون شک دوران هشت سال دفاع مقدس یکی از افتخارات بزرگ ملت عزیز ایران است.
فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جنگ ما صرفاً جنگ با عراق یا بر سر یک قطعه خاک یا بین دو ملت یا دو ارتش نبود، بلکه جنگ اسلام با ائتلاف نانوشته بزرگ ظالمان و زورگویان جهان به رهبری شیطان بزرگ آمریکا بود که با تمام قوا در صدد نابودی اسلام و انقلابی برآمده بودند.
محمدسلیمانی با بیان انگیزه‌های استکبار جهانی از تحمیل جنگ به ایران اسلامی بیان کرد:‌ صدام و ابرقدرت‌ها دلایل بسیار زیادی برای تحمیل جنگ هشت ساله علیه ایران داشتند که از بین بردن انقلاب شیعی در منطقه به منظور پیشگیری از صدور این انقلاب و اندیشه الهی در منطقه و اندیشه جداسازی استان خوزستان و الحاق آن به خاک عراق که یکی از دلایل مهم این جنگ بود.
وی با اشاره به عوامل مشوّق جنگ عراق با ایران گفت: شکست شورش عرب‌های بعثی مخالف انقلاب در خوزستان و حمایت و پشتیبانی غربی‌ها و کشورهای عربی به جز چند کشور اندک از صدام از جمله این مشوق‌ها محسوب می‎شود.
فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم (ع)  تأکید کرد:‌ از سوی دیگر صدام  در بحث عهدنامه 1975 الجزایر، عراق را مغبون می‌دید و به نحوی می‌خواست از زیر بار این معاهده شانه خالی کند.
محمدسلیمانی افزود: از دیگر دلایل این جنگ تحمیلی شکست آمریکا در واقعه طبس بود که صدام فکر می‌کرد احتمالا آمریکا به ایران حمله خواهد کرد، بر همین اساس وارد جنگ شد تا منافع خود را تأمین کند.
وی با بیان عوامل مؤثر در انسجام جامعه، گفت: ‌در سال‌های اولیه انقلاب و پیش از شروع جنگ، احساس تعلق خاطر مردم به یکدیگر، ناشی از فعالیتی مشترک و بزرگ (‌یعنی همان انقلاب) و نیز احساس رضایت خاطری عمیق ناشی از شکستن بتی به بزرگی سلطنت و به عمر 2 هزار و 500 سال و در کنار آن هدف مشترک تثبیت نظام جمهوری اسلامی و از آنها مهم‌تر رهبری مدبرانه و کاریزماتیک حضرت امام (ره) عوامل مهمی بودند که جامعه ایران را به انسجامی بی‌نظیر رسانده بودند.
محمدسلیمانی دفـاع ‌از انقلاب و حفـاظت از دستاوردهای آن را از مهم‌ترین رسالت‌های سپاه برشمرد و گفت: سپاه برای اینکه بتواند رسالت خـود را به خوبی انجام دهد باید متناسب با وضع موجود تهدیدها، آسیب‌ها و فرصت‌‌های درونی و برونی انقلاب، سـازماندهی خود را به‌روز کند.
وی با تأکید بر اینکه ساختار جدید، سپاه را در بـرابـر تهدیدات بیگانگـان مقاوم‌تر کرده است، گفت: امـروز سپاه قدرتمند و بسیج جان برکف با آمادگی کامل به هر گونه تهدیدهای دشمن جوابی دندان‌شکن خواهند داد.
فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: توانمندی امروز سپاه و آمادگی آن در مواجهه با تهدیدات سخت و نرم دشمنان به گونه‌ای است که به خوبی به تهاجم و تهدید نظامی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای دشمن پاسخ می‌دهد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول