اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز شعر و ادب؛

بزرگداشت استاد شهریار ملی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی از برگزار شدن روز شعر و ادب و بزرگداشت استاد شهریار به صورت ملی خبر داد.

بزرگداشت استاد شهریار ملی برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی داننده دیشب در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر استان، از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز در مهر ماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در تلاش هستیم که گستره بین‌المللی این نمایشگاه در حد نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد.
وی در ادامه اظهار داشت: مراسم روز شعر و ادب و بزرگداشت استاد شهریار، امسال به صورت ملی برگزار می‌شود و مقدمات برگزاری آن به صورت بین‌المللی نیز در حال فراهم شدن است.
 
*معلوم شدن شان و منزلت اصحاب فرهنگ و هنر
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: اگر زیرساخت‌های فرهنگی مهیا نشود نه تنها کارهای عمرانی و امکانات مادی مایه سعادت نیست، بلکه ممکن است موجب ضلالت نیز بشود.
احمد علیرضابیگی با اشاره به تاکید دولت به فعالیت‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: کارهای عمرانی در بسیاری از کشورهای پیشرفته انجام می‌شود و این کشورها همه امکانات را دارند؛ از این رو سعادتمند نیستند.
وی افزود: اگر فرهنگ نباشد امکان ارتباط افراد جامعه میسر نیست و آثار کارهای فرهنگی هرچند مختصر در زندگی افراد جامعه معجزه‌آسا بوده است.
بیگی تاکید کرد: شان و منزلت اصحاب فرهنگ و هنر باید معلوم شود و دولت اهمیت خاصی به این موضوع قائل است.
وی اظهار داشت: باید شرایطی فراهم شود که هنرمندان موفق به خلق آثار هنری فاخری شوند که نشان‌دهنده باورهای دینی مردم و قابل فهم برای مردم همه دنیا باشد.
بیگی با اشاره به عدم تخصیص کامل بودجه فرهنگی استان در سال گذشته خاطرنشان کرد: این موضوع و گلایه اصحاب فرهنگ و هنر را به رئیس جمهور اعلام کردیم و ایشان نیز قول دادند که در سال 90 برای اختصاص بودجه فرهنگی یک حرکت جدی آغاز می‌شود.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: موضوع قرآن باید به طور ویژه و خارج از چارچوب معمول دیگر موضوعات فرهنگی مورد توجه قرار گیرد و فرهنگ و هنر همه باید در خدمت قرآن برای ارتقای معنویت در جامعه به کار گرفته شود.
وی با بیان این که قدرت نرم جمهوری اسلامی از رهگذر پای‌بندی به معنویات حاصل شده است، افزود: دشمنی نظام سلطه با جمهوری اسلامی به خاطر پیشرفت‌های علمی و فناوری نیست بلکه آنها با فرهنگ و باورهای ملت ایران دشمنی می‌ورزند؛ از این رو علیرغم توطئه‌های 32 ساله آنها، امروز فرهنگ انقلاب اسلامی در منطقه فراگیر شده است.
بیگی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تبریز گفت: این همایش گرچه ماموریت اقتصادی داشت؛ بنابراین ما دیدیم که سرمایه‌گذاران بیشتر از آن که به دنبال مطالعه فرصت‌های اقتصادی استان باشند مشتاق بودند که با نوع زندگی و روابط اجتماعی و فرهنگی مردم آذربایجان آشنا شوند.
وی افزود: سرمایه‌گذارانی که به تبریز آمده بودند برای آشنایی برای فرهنگ مردم به سطح شهر و داخل بازارها می‌رفتند و نوع روابط اجتماعی مردم برای آنها جالب بود.
بیگی تصریح کرد: نمی‌توان برای معرفی فرهنگ مردم آذربایجان به مردم دنیا، تک‌تک آنها را به ایران آورد لکن می‌توان با زبان هنر در این زمینه وارد شد که قطعا می‌تواند موثر باشد.
در این نشست چند تن از اصحاب فرهنگ، ادب و هنر استان نیز در خصوص مسائل مختلف فرهنگی و هنری نظرات خود را بیان کردند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول