اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد پارس‌آباد:

400 اثر به کنگره شهریار ارسال شده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس‌آباد گفت: تا کنون بیش از 400 اثر در قالب شعر و داستان کوتاه از نویسندگان و شاعران به دبیرخانه کنگره بزرگداشت استاد شهریار ارسال شده است.

400 اثر به کنگره شهریار ارسال شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جابر ایزدپناه پیش از ظهر امروز در جلسه اعضای ستاد برگزاری کنگره استاد شهریار در پارس‌آباد‌ اظهار داشت: این کنگره قرار بود همزمان با روز ملی شعر و گرامیداشت یاد شهریار در 26 شهریور ماه برگزار شود که به دلایل مختلف برگزاری آن به زمان دیگر موکول شد.
وی با بیان اینکه این کنگره قرار است دو روز در شهر پارس‌آباد برگزار شود ابراز داشت: در این کنگره  از هنرمندان استان‌های زنجان، آذربایجان شرقی غربی و اردبیل دعوت کردیم تا با گردهم آمدن در مجتمع فرهنگی آراز این شهرستان زیباترین آثار خود را ارائه کنند.
این مسئول علت اصلی به تعویق افتادن برگزاری این کنگره را مصادف بودن ایام تعیین شده با سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به استان اردبیل و به دنبال آن آغاز هفته دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در یک ماه آینده این کنگره بزرگداشت را برگزار کنیم.
وی با یادآوری اینکه آثار رسیده برای این آیین بزرگداشت در مرحله جمع‌آوری قرار دارد، خاطرنشان کرد: آثار ارسال شده از شاعران و نویسندگان استان‌های مختلف از یک سطح علمی و هنری والا برخوردار است به طوری که ما تلاش می‌کنیم بهترین آثار را با مولفه‌های هیئت داوران انتخاب و برای ارائه در این کنگره معرفی کنیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد پارس‌آباد به برخی برنامه‌های جنبی این کنگره نظیر به نمایش گذاشتن آثار فرهنگی ـ هنری شاعران آذربایجان و نمایش کتاب‌های تالیف شده در مورد آنها اشاره کرد و گفت: در کنار این کنگره یک برنامه موسیقی نیز در حال تدارک است تا با تکیه بر اصالت شعر شهریار با تولید اثر فاخر موسیقی شرکت‌کنندگان را در این آیین بهره‌مند از هنر اصیل دینی و مکتبی کنیم.
ایزدپناه اضافه کرد: با برگزاری این کنگره برای سومین بار سعی می‌کنیم از هنرمندان و نام‌آوران برجسته خطه آذربایجان به نیکی یاد کنیم چرا‌که معتقدیم هنرمندان این خطه دین بزرگی بر گردن هنر مکتبی ایران، اسلام و تشیع دارند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد پارس‌آباد در پایان سخنان خود یادآور شد: آمیختگی اخلاق و معنویت به هنر امروز به ویژه شعر سبب شده است تا شاهد خلق آثاری ماندگار باشیم تا کمتر امکان تصرف و تعدی در آن باشد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول