اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه کرامت صورت می‌گیرد؛

توزیع بیش از 400 هزار بسته متبرک در حرم رضوی

خبرگزاری فارس: معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان ‌قدس رضوی گفت: همزمان با آغاز دهه کرامت، بیش از 400 هزار بسته متبرک در حرم مطهر رضوی توزیع می‌شود.

توزیع بیش از 400 هزار بسته متبرک در حرم رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام جلال حسینی ظهر امروز در نشست خبری ویژه برنامه‌های دهه کرامت که در صحن جمهوری حرم رضوی برگزار شد، اظهار داشت: پیروان و ارادتمندان اهل بیت (ع) همانطور که در مصیبت‌هایشان محزونند و عزاداری می‌کنند باید در ولادت‌هایشان هم با معرفت و بصیرت شادی کنند چرا که شادی و نشاط آمیخته با معرفت و بصیرت لازم است. 
وی با اشاره به میلاد حضرت رضا (ع) گفت: میلاد امام هشتم (ع) فرصت مغتنم و ارزشمندی است که باید به پیام اصلی اهل بیت توجه کنیم.
وی با تاکید بر نیاز بشر به یک الگوی رفتاری مشخص اظهار داشت: جوانان ما نیازمند یک روش زندگی‌اند و ما موظفیم ارائه‌دهنده یک الگوی رفتاری با محوریت دانش و خردورزی به سبک زندگی رضوی به دنیا باشیم. 
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی درباره جشن‌های دهه کرامت گفت: شعار برگزاری برنامه‌های این دهه " امام رضا(ع) قائم آل محمد" است و از سال‌های قبل ستاد دائمی جشن‌های رضوی در مشهد شکل گرفته است و در سه حوزه سیاست‌گذاری، راهبری و نظارت ارزشیابی پیگیری می‌کند.
وی تصریح کرد: برنامه جشن‌های سال 90 را بلافاصله بعد از دهه کرامت سال 89 شروع کردیم و ارزشیابی این برنامه‌ها کمک کرد تا مراسم امسال را با تاثیر‌گذاری بیشتر بچینیم.
وی در ادامه افزود : از هفت ماه پیش سیاست‌های محتوایی به همه موسسات آستان‌ قدس رضوی اعلام شده و درخواست کردیم تا برنامه‌هایشان را در قالب سیاست‌های تعریف شده پیشنهاد کنند و پس از آن مورد تجزیه و تحلیل کارشناسان قرار گرفت.
وی با اشاره به سیاست‌های محتوایی آستان‌ قدس رضوی گفت: باید در جشن‌ها به نوآوری، شکوه و جلوه‌های متعالی در ضمن شور و نشاط و به عمق بصیرت آفرینی با ارائه یک یک الگو از زندگانی حضرت رضا (ع) توجه کنیم. 
وی تصریح کرد: سال جهاد اقتصادی سرآغاز یک حرکت بلند مدت است و بخش عمده آن با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری بر عهده متولیان فرهنگی است که باید از فرصت جشن‌های دهه کرامت برای تبیین بخش‌های فرهنگی استفاده کنیم.
وی درباره بیداری اسلامی منطقه اظهار داشت: بیداری اسلامی نیاز به یک الگو و مدل دارد که الگوی نظام خود را با محوریت ولی فقیه به دنیا و جامعه اسلامی معرفی می‌کنیم چرا که تنها راه حل مشکل بشری الگوی ولایت است. 
وی بیان داشت: موسسات هر چه بیشتر در راستای عمق‌بخشی و تحول آفرینی با یکدیگر هم‌گرا باشند و توانشان را بیشتر کنند و جنبه مردمی بودن با تشویق تشکل‌های مردم نهاد مورد توجه باید قرار گیرد. 
وی درباره برنامه‌های میلاد حضرت رضا (ع) گفت: حدود 16 دستگاه و موسسه فرهنگی که مرتبط با دبیر خانه ستاد جشن‌ها بودند برنامه‌ها را در دست کار خود قرار دادند و حدود 60 برنامه با عنوان برنامه‌های محوری میلاد مشخص شد که در جلسه نهایی به تصویب رسید و پس از تایید نهایی آیت‌الله طبسی ابلاغ شد. 
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی در ادامه افزود: در سال گذشته 33 برنامه محوری داشتیم که به 60 برنامه که در 12 محور است ارتقا یافت که در ایام دهه کرامت ارائه می‌شود.
وی درباره برنامه‌های دهه کرامت گفت: مهم‌ترین جشن در دهه کرامت شکوه رضوان است که هر شب در رواق بزرگ امام خمینی (ره) با برنامه‌های حدیث از امام رضا (ع) سخنرانی، سرود و تواشیح، شعرخوانی، معرفی کتاب، مولودی و قرائت ادعیه است. 
وی تصریح کرد: جشن‌های زیر سایه خورشید توسط موسسه مشاوره آستان‌قدس رضوی با همکاری معاونت تبلیغات و اماکن در 77 شهر از 22 استان و سه شهر زیارتی نجف، کربلا و کاظمین برگزار خواهد شد که پیش‌بینی می‌کنیم که حدود یک‌میلیون در این جشن‌ها شرکت کنند.
وی در ادامه افزود: از ظرفیت تشکل‌ها و کانون‌های مردمی استفاده شده است و حدود 10 هزار خدام جوان در برگزاری این جشن‌ها کمک خواهند کرد.
وی گفت: توزیع بیش از 400 هزار بسته تبرک و همراهی بیش از 500 دستگاه فرهنگی و سخنرانی سخنرانان برجسته کشوری از ویژگی‌های جشن‌های زیر سایه خورشید است.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی اظهار داشت: دانشگاه امام رضا (ع) میزبان برگزاری جشن‌های دانشجویی در دانشگاه‌های مشهد و محور نشست‌ها و همایش‌هاست که با عنوان سیره علمی حضرت رضا (ع) برگزار می‌شود.
وی در ادامه گفت: برنامه نور رضوان توسط معاونت املاک و اراضی با همکاری معاونت تبلیغات، جشن‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای را در مناطق موقوفه استان برگزار می‌کنند‌. 
وی افزود: 32 شهر موقوفه دار و حدود 60 روستا موقوفه دار تحت پوشش جشن‌ها قرار می‌گیرند و اعزام سخنرانان و قاریان از جمله برنامه‌های این مناطق است. 
وی تصریح کرد: در این دهه جشنواره‌هایی با موضوعات کتاب سال رضوی، انتخاب کتاب پایان‌نامه با موضوع امام رضا (ع) و هشتمین نور ولایت که ویژه مدارس است با عناوین وبلاگ نویسی، عکس و دل‌نوشته‌ ها در 16 مهر امسال برگزار می‌شود. 
وی درباره برنامه‌های ورزشی دهه کرامت گفت: مسابقات دو نیمه ماراتن، اسکواش و بسکتبال جانبازان توسط  موسسه تربیت بدنی آستان‌ قدس رضوی برگزار می‌شود.
وی گفت: مسابقات علوم قرآن و حدیث باشکوه خاصی در دو مقطع زیر 18 سال و بالای 18 سال با حضور 5 هزار از کارکنان در 13 مهر برگزار می‌شود. 
وی افزود: همایش‌های بین‌المللی توسعه فرهنگ زیارت در دانشگاه علوم رضوی در 25 مهر با هدف اندیشه سیاسی حضرت در مقابل دو رویکرد هارونی و مامونی برگزار می‌شود.
وی در ادامه گفت: همایش‌های علمی و تخصص با موضوع اندیشه‌های طبی حضرت رضا (ع) با حضور 600 نفر از اساتید و طلاب و دانشجویان با عنوان طب الرضا(ع) و شرح رساله ذهبیه برگزار می‌شود. 
وی تصریح کرد: نشست‌ها و حلقه‌های ویژه‌ای برای تبیین ویژگی امام رضا (ع) بعد از نماز مغرب و عشاء با عنوان پرسمان رضوی تشکیل می‌شود. 
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی درباره دیگر برنامه‌ها گفت: دو همایش ویژه برای کارکنان و خدام حرم رضوی با موضوع شیوه اخلاق رضوی در خانواده برگزار می‌شود و همچنین ارسال بسته‌های فرهنگی طی دو مرحله به 12 زبان و به 52 کشور ارسال می‌شود.  
وی درباره افتتاح اماکن در دهه رضوی گفت: ساختمان موسسه فرهنگی قدس، کتابخانه دیجیتال، سایت سنجر، نمازخانه مدارس امام رضا(ع) در سطح شهر و افتتاح پایگاه زائر نور را خواهیم داشت. 
وی در ادامه اظهار داشت : اعزام خدام به بیمارستان، حضور ایثارگران در حرم، آزادی زندانیان مالی جرائم غیر عمد و پذیرایی از دانش آموزان سال اولی گوشه‌ای از خدمات آستان‌قدس رضوی است. 
وی گفت: برنامه‌های پژوهشی، معرفی برترین پژوهش‌های معنوی، کرسی‌های نظریه‌پردازی و تولید محتوای دو واحد درسی توسط دانشگاه امام رضا (ع) برای نخستین بار در کشور است. 
وی تصریح کرد: همراه با دهه کرامت پشتیبانی‌های فرهنگی برای موسسات و کتابخانه‌های یزد و کرمان به اعتبار یک میلیارد ریال، ملزومات 32 مسجد روستاهای موقوفه به اعتبار 400 میلیون ریال  انجام شده است. 
وی گفت: زوجینی که در این ایام ازدواج کنند و خطبه عقدشان را در حرم رضوی بخوانند یک دوره از محصولات تولیدی اداره پاسخگویی به سؤالات دینی به آنان اهدا می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول