اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز دهه کرامت؛

5 فرهنگسرا در مشهد افتتاح میشود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد از افتتاح فرهنگسراهای فناوری و رسانه، ایمنی، زیارت، علوم و نجوم و انقلاب در مشهد خبر داد.

5 فرهنگسرا در مشهد افتتاح میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اکبر عصارنیا ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در فرهنگسرای بهشت برگزار شد، اظهار داشت: در دهه کرامت امسال برنامه مانند سال‌های گذشته با شعار بهترین همسایه، بهترین نعمت با حمایت سه برابری بودجه‌ شورای شهر و معاونت فرهنگی برگزار می‌شود.
وی افزود: از آغاز دهه کرامت پنج فرهنگسرا در مشهد افتتاح خواهد شد که با توجه به این آمار تعداد دو ماه گذشته با افزایش چهار برابری همراه بود.
وی با بیان این مطلب افزود: از دیگر برنامه دهه کرامت امسال سه مجموعه موضوعی دفاع مقدس در بهشت رضا، پارک زیارت و پارک مفاخر است.
عصارنیا خاطرنشان کرد: بازگشایی پارک زیارت، یک اقدام بی‌نظیری در شهرهای استان است که در سه هفته دیگر افتتاح می‌شود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد افزود: جشنواره محصولات فرهنگ شهروندی نیز از برنامه‌های دیگر شهرداری مشهد است که با حضور 300 مهمان از سراسر استان‌ها در مشهد برگزار می‌شود.
وی گفت: تعداد کل آثار رسیده به جشنواره محصولات فرهنگی شهرداری 2 هزار و 500 عدد بوده که هدف از اقدام موازی کاری در برنامه‌های استانی است.
عصارنیا همچنین به میزان هزینه برگزاری پارک موضوعی زیارت اشاره کرد و گفت: فاز نخست با هزینه‌ای بالغ بر یک‌میلیارد تومان راه‌اندازی می‌شود.
وی گفت: در قسمت‌های مختلف این پارک نمایش فیلم و تئاتر و سایر برنامه در گروه‌های محسنی اجرا می‌شود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد افزود: در پارک مفاخر نیز در سه قسمت با 16 نفر مفاخر علمی، اجتماعی و مردمی برای اجرای برنامه‌های داستان‌های شاهنامه و مفاخر، شهدای انقلاب، چهره‌های اصلی دفاع مقدس باشگاه مشهد شناسی نیز پیش‌بینی شده است.
وی همچنین برگزاری هشت جشن گسترده شهری در مشهد بوستان، محلات، مدارس و مساجد خبر داد و گفت: 133 جشن در بوستان شهر، هزار جشن محلی در محلات، مدارس و مساجد برپا می‌شود.
عصارنیا آذین‌بندی شهر و نصب نمادها را از دیگر برنامه‌های اجرایی برای جشن دهه کرامت عنوان کرد و گفت: 400 هزار محصول فرهنگی و پخش انواع فلش کارت، CDهای سرود و شادی و استقرار نمایشگاه فرهنگی در شهر برای ایجاد گسترش شادی و معرفی بیشتر مفاهیم معرفتی دینی و رضوی در نظر گرفته شده است.
در این جلسه نیز رحمان میرزایان مدیر مراسمات و اکران‌های فرهنگی سازمان فرهنگی شهرداری مشهد اظهار داشت: در 10 نمایشگاه برپا شده در ایام دهه کرامت، غرفه‌های کودک و خانواده، عکس و پوستر نیز برای تمام سنین مختلف وجود دارد.
وی گفت: اجرای برنامه در تمام نقاط شهر برای ایجاد شادی در بین مردم ایجاد شده که اتوبوس زیارت برای رفاه بیشتر مردم بعد از نماز صبح و هموطنان را به حرم مطهر رضوی می‌رساند.
میرزایان تصریح کرد: اجرای برنامه نورافشانی نیز در سه  نقطه شهر و ایجاد بنر در اتوبوس‌ها و تاکسی‌های سطح شهر با همکاری اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی انجام می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول