اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

پاسخگویی به شبهات نیاز جامعه امروز است

خبرگزاری فارس: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: پاسخگویی به شبهات نیاز امروز جامعه محسوب می‌شود.

پاسخگویی به شبهات نیاز جامعه امروز است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، حجت‌الاسلام علی دشتکی در بیست و هفتمین جلسه ستاد شئون فرهنگی مناسبت‌های مذهبی استان زنجان با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت اظهار داشت: ایام میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) به عنوان دهه کرامت نام‌گذاری شده و شایسته است به بهترین شکل ممکن این ایام گرامی‌ داشته شود.
وی افزود: فضایل بی‌بدیل اخلاقی این بزرگواران موجب نام‌گذاری این دهه به "کرامت" است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان یاد آور شد: امام رضا (ع) به دلیل جایگاه منحصر به فرد علمی به نام عالم آل محمد معروف است و حضرت امام صادق (ع) فرزندان خود را به درک فضایل این بزرگوار دعوت می‌کردند.
وی تصریح کرد: دستگاه حاکم آن روز به دلایل مختلف تلاش میکرد به این نام‌گذاری خدشه وارد کند.
حجت‌الاسلام دشتکی با بیان اینکه در زمان امام رضا (ع) علمای مسیحی، یهودی، زرتشتی در مناظرات خود در مقابل امام رضا (ع) سر تسلیم فرود می‌آوردند، یادآور شد: امام رضا (ع) در مناظرات خود با اقوام مختلف که به زبان‌های گوناگون صحبت می‌‌کردند، به سؤالات آنان به زبان خودشان جواب می‌داد.
وی با اشاره به اینکه در عصر حاضر باید به شبهات به بهترین شکل پاسخ داده شود، گفت: امروز باید برای مناسبت‌های مذهبی بهتر از گذشته برنامه‌ریزی کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان برگزاری جلسات پاسخ به شبهات را بهترین فرصت در این ایام برای برطرف شدن شبهه برشمرد و یادآور شد: باید شبهاتی را که در زمان امام رضا (ع) مطرح می‌شد را محور این جلسات قرار داد.
وی با بیان اینکه باید در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی مساجد تحول جدی به وجود آید، خاطرنشان کرد: مساجد بهترین پایگاه برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی است و باید محتوای برنامه‌های اجرا شده در مساجد پربار و غنی باشد.
حجت‌الاسلام دشتکی با اشاره به اینکه جشن‌های ایام دهه کرامت باید به صورت مردمی برگزار شود، خاطرنشان کرد: پاسخگویی به شبهات نیاز جامعه امروز است.
وی ادامه داد: متولی اصلی سیاستگذاری فرهنگی و دینی در استان با اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان است و تمام اعزام‌ها باید با نظارت این اداره کل برگزار شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌ها در خصوص اعزام ائمه جماعات به مدارس تصریح کرد: ائمه جماعات مساجد باید با نظارت این اداره کل به مدارس اعزام شوند و بر همین اساس هیچکس حق ندارد بدون هماهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان اقدام به اعزام ائمه جماعات به اماکن مختلف کند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول