اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کردستان:

پاسخگویی به شبهات وظیفه اساسی ماموستایان است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به برنامه‌های مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برای ارتقای سطح علمی و دانش ماموستایان و روحانیون، گفت: تجهیز ماموستایان و روحانیون منطقه به علم روز از برنامه‌های مرکز بزرگ بوده و این مهم زمینه‌ای برای پاسخگویی بهتر به شبهات به عنوان وظیفه اساسی آنان است.

پاسخگویی به شبهات وظیفه اساسی ماموستایان است
حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: در شرایط امروزی روز به روز به شبهات دینی در جامعه افزوده می‌شود که به روز شدن روحانیون و ماموستایان استان پاسخگویی به این شبهات را تسهیل می‌کند.
وی عنوان کرد: ماموستایان ما باید بیشتر در جریان مسائل روز جامعه و جهان قرار گرفته و مبنای مسائل اسلامی را به دست گیرند تا بتوانند با تسلط کامل بر مسائل، پاسخگوی شبهات و سوالات دینی مردم و به ویژه جوانان باشند.
به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان، مرکز بزرگ اسلامی برای تحقق این موضوع برنامه‌های خاص و ویژه‌ای را در دستور کار دارد که تقویت علوم پایه و مسائل اسلامی در مدارس علوم دینی یکی از این برنامه‌ها است.
حسینی‌شاهرودی یادآور شد: برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و همچنین نشست‌های موضوعی از دیگر برنامه‌های موثر در زمینه ارتقای سطح علمی ماموستایان است که با استفاده از کتاب‌های مرتبط، نشریات و فضای مجازی پوشش داده می‌شود.
وی فن خطابه، تسلط به آموزش و نویسندگی و همچنین جذب و پاسخگویی به سوالات و شبهات مردم را از ویژگی‌های روحانیون و ماموستاها خواند و خاطرنشان کرد: این ویژگی‌ها لازمه روحانیت برای تاثیرگذاری آنان است که برای رسیدن به این مهم برنامه‌هایی تدوین شده است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان زمان‌شناسی روحانیون را بستری برای شناسایی دوستان و دشمنان اسلام و نظام خواند و گفت: ماموستایان و روحانیون ما به عنوان افسران جنگ نرم هستند که باید نقش خود را به درستی در این زمینه ایفا کنند.
حسینی‌شاهرودی در ادامه حفظ وحدت اسلامی در کشور و استان را در گرو همت و تلاش جامعه روحانیت استان دانست و اضافه کرد: بصیرت‌افزایی و روشنگری روحانیت حفظ وحدت و انسجام را میسر می‌سازد و مانع از خدشه به این وحدت می‌شود.
وی در پایان از وحدت تشیع و تسنن در استان کردستان به عنوان الگویی برای سایر مسلمانان جهان نام برد و اذعان داشت: ویژگی‌های مردم این استان قابل تحسین است تا جایی که وفاداری آنان به نظام و رهبری نیز در استقبال باشکوه از رهبر معظم انقلاب در سفر به این استان فرهنگی برای تمام جهان به اثبات رسید.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول