اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری:

213 تشکل کارگری و کارفرمایی در چهارمحال و بختیاری فعال است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر 213 تشکل کارگری و کارفرمایی در واحدهای تولیدی این استان فعال است.

213 تشکل کارگری و کارفرمایی در چهارمحال و بختیاری فعال است
پرویز سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: ایجاد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در این استان در سال‌های اخیر از رشد مطلوبی برخوردار بوده است.
وی با بیان اینکه این تشکل‌ها علاوه بر رشد کمی از رشد کیفی مطلوبی نیز برخوردارند، گفت: بر همین اساس همه ساله دوره‌های آموزشی متعددی در زمینه‌های مختلف از جمله  قانون کار و قانون تشکلات کارگری و کارفرمایی ویژه این تشکل‌ها برگزار می‎شود.
سلطانی خاطرنشان کرد: برگزاری این دوره‌های آموزشی علاوه بر ایجاد بسترهای لازم به ‌منظور آشنایی تشکل‌های کارگری با قوانین کار موجب ارتقا سطح آگاهی کاری و اجتماعی آنها نیز می‎شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تاریخچه تشکیل تشکل‌های کارگری گفت: در راستای توسعه و ترویج سه‌جانبه گرایی کارگر، کارفرما و  دولت و به‌منظور حفظ حقوق، منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارگران و کارفرمایان که خود متضمن حفظ منافع جامعه است، تشکلات کارگری و کارفرمایی در واحدهای تولیدی تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: با تشکیل این تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بسیاری از موانع و مشکلات کارگری و کارفرمایی برطرف و از طرفی موجب پیشرفت و آسان‌سازی کارها در سطح واحدها کارگری فراهم شده است.
سلطانی نگاه مثبت دولت دهم و نهم را نسبت به تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در افزایش تعداد این تشکل‌ها موثر برشمرد و گفت: دولت همواره از ایجاد این تشکل‌ها پشتیبانی و آنها را مورد حمایت همه‌جانبه خود قرار داده است.
وی تصریح کرد: مسأله ایجاد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی از جمله مسایل مهم و اساسی است که در قوانین کار اکثر کشورهای جهان پیش‌بینی شده و مقاوله‌نامه‌های متعددی نیز در سازمان بین‌المللی کار برای آن اختصاص یافته است که از آن جمله می‌توان به مقاوله‌نامه‌ شماره‌های 11، 87 و 98 اشاره کرد.
این مقام مسئول با بیان اینکه در ایران نیز ایجاد و فعالیت تشکل‌های کارگری، سابقه‌ای بس طولانی دارد، گفت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز دو اصل 26 و 104 به تشکل‌های کارفرمایی و کارگری اختصاص یافته که قانون احزاب، قانون تشکل شوراهای اسلامی کار، قانون کار حاوی مقرراتی در مورد انجمن‌های صنفی و شوراهای اسلامی کار از دیگر اشکال این تشکل‌هاست.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول