اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

احداث بیمارستان تخصصی روانپزشکی در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تصویب احداث بیمارستان تخصصی روانپزشکی در دور سوم سفر هیئت دولت به گیلان خبر داد و گفت: این بیمارستان در سایت دانشگاهی لاکان ساخته می‌شود.

احداث بیمارستان تخصصی روانپزشکی در گیلان
حسن بهبودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت به مراکز پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: 16 مرکز تحقیقاتی به لحاظ پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان فعال است.
وی با اشاره به تصویب ایجاد بخش تحقیقات دانشکده بهداشت در گیلان، افزود: تعداد مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بهره‌برداری از این مرکز در سال جاری به 17 مرکز تحقیقاتی می‌رسد.
بهبودی رشد شاخص‌ها در بحث مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در گیلان را نسبت به شاخص کشوری دارای وضعیت بهتری دانست و تصریح کرد: شاخص مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در کشور 15.4 در یک‌هزار است در صورتی که این شاخص در گیلان به 12 در یک‌هزار می‌رسد و دارای شرایط بهتری هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تولد زنده کودکان زیر یک سال، گفت: شاخص کودکان زیر یک سال گیلان 9.8 در هر یک‌هزار تولد زنده است در صورتی که این رقم در کشور به 13 هزار در یک‌هزار می‌رسد و با توجه به این موضوع در شرایط مطلوبی قرار داریم.
وی چشم‌انداز آینده پزشکی گیلان را مطلوب خواند و بیان داشت: بیمارستان‌های املش، سیاهکل و شفت تا پایان سال جاری در گیلان افتتاح می‌شوند.
بهبودی به سایت دانشگاهی لاکان اشاره کرد و یادآور شد: حدود 200 هکتار زمین از سال 1370 توسط وزارت جهاد کشاورزی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است و دانشکده‌های جدید را در این محل مستقر می‌کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه احداث دانشکده دندانپزشکی در حال حاضر به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: دانشکده پیراپزشکی با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اتمام است.
وی از اتمام ساخت سلف سرویس دانشجویی سایت لاکان خبر داد و ابراز داشت: دانشکده پزشکی سایت لاکان دارای 30 درصد پیشرفت فیزیکی است و باید برای آن در سال‌های آینده سرمایه‌گذاری انجام داد.
بهبودی احداث بیمارستان پروفسور سمیعی را در سایت لاکان اعلام کرد و یادآور شد: بیمارستان تخصصی روانپزشکی در سفر سوم هیئت دولت به گیلان به تصویب رسیده است و در این سایت دانشگاهی ساخته می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ساخت خوابگاه دانشجویی 300 نفری را یکی دیگر از مصوبات هیئت دولت به گیلان معرفی کرد و اذعان داشت: این خوابگاه در حال احداث است و عملیات آبرسانی و برق‌رسانی این پروژه به اتمام رسیده است.
وی با تاکید براینکه در افق 1404 بحث علوم پزشکی به لحاظ  آموزشی، تحقیقاتی، درمانی و آموزش در درمان در سایت دانشگاهی لاکان استقرار می‌یابد، متذکر شد: تمام سازمان‌های ذی‌ربط مانند اداره کل منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست و دیگر سازمان‌ها باید کمک کنند تا بتوانیم این مکان را به بهترین نحو به بهره‌برداری برسانیم.
بهبودی به صرف هزینه 35 میلیارد تومانی سایت دانشگاهی لاکان تا کنون اشاره کرد و افزود: اعتبارات سایت لاکان به صورت سالانه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه امسال بیمارستان پرفسور سمیعی 3 میلیارد تومان اعتبار دارد، تصریح کرد: این مبلغ نیز به اعتبارات 35 میلیارد تومانی سایت لاکان اضافه می‌شود ضمن اینکه 1.5 میلیارد تومان در سال جاری برای این سایت هزینه می‌کنیم.
وی به پیشرفت 35 درصدی بیمارستان پرفسور سمیعی اشاره کرد و اظهار داشت: دانشکده پزشکی 30 درصد و دانشکده دندانپزشکی 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
بهبودی احداث بیمارستان پیراپزشکی بهداشت را با پیشرفت 90 درصدی اعلام کرد و گفت: سلف سرویس سایت لاکان نیز به طور کامل ساخته شده است.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، پروژه احداث کتابخانه مرکزی دانشگاه و سایت اطلاع‌رسانی لاکان هنوز آغاز نشده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول