اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاپیتان تیم ملی پینت‌بال کشور:

چهارمین قهرمانی پینت‌بال دنیا را کسب می‌کنیم

خبرگزاری فارس: کاپیتان تیم ملی پینت‌بال ایران گفت: چهارمین قهرمانی دنیا را در مسابقات پینت‌بال آبان امسال در مالزی به دست می‌آوریم.

چهارمین قهرمانی پینت‌بال دنیا را کسب می‌کنیم
بابک اسماعیلی امروز در حاشیه برگزاری لیگ مسابقات پینت‌بال در سراوان رشت در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات کشوری در گیلان اظهار داشت: مشکلات زیادی در این دوره از مسابقات مانند کوچک بودن ابعاد زمین و طول بانکرها وجود دارد که برای نخستین بار از سوی این استان میزبان قابل پذیرش است.
وی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات دو دسته با 8 تیم برتر از 17 استان کشور شرکت کردند، افزود: در بازی‌های جام بین قاره‌ای لنکاوی مالزی که در آبان امسال برگزار می‌شود با امید به خدا چهارمین قهرمانی دنیا را کسب می‌کنیم.
کاپیتان تیم ملی پینت بال کشور به قهرمانی تیم داتیس در سه دوره قهرمانی آسیا اشاره کرد و گفت: ما با تفنگ دوست هستیم و دوست پیدا می‌کنیم به همین منظور رنگ گلوله‌های ما قرمز نیست تا ما را به یاد یک جنگ خونین بیندازد.
وی، پینت‌بال را یک ورزش پر هیجان و مهیج دانست و خاطرنشان کرد: ما در پینت‌بال با وجود شلیک به طرف یکدیگر با هم دوست هستیم و از یکدیگر مراقبت می‌کنیم و تفنگ تنها وسیله ورزش ماست.

*مسابقه مهم‌ترین بخش ورزش است
بازیکن حرفه‌ای پینت بال کشور ادامه داد: برگزاری مسابقه مهم‌ترین قسمت ورزش است که می‌تواند برای جذب اسپانسر از وجود رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما استفاده کند.
 وی با قدردانی زیاد از خبرگزاری فارس که همواره در کنار ورزشکاران و ورزش‌دوستان است، اظهار داشت: رسانه‌ای حرفه‌ای مانند خبرگزاری فارس به دلیل انعکاس اخبار مربوط به مسابقات به‌ویژه مسابقه پینت‌بال می‌تواند نقش به‌سزایی در جذب اسپانسر برای رشته ورزشی مورد نظر داشته باشد.

*توپ و تفنگ دو دوست دیر آشنای کودکان ایرانی هستند
اسماعیلی با بیان اینکه پینت‌بال مانند فوتبال نیست، بیان داشت: بازیکن فوتبال با یک توپ معمولی و در بیشتر اماکن و پارک‌ها می‌تواند بازی و تمرین کند ولی بازیکن پینت‌بال به دلیل رعایت برخی نکات ایمنی از این امر معذور است.
وی گرانی تجهیزات ورزشی پینت‌بال را نیز از دیگر مشکلات این رشته ورزشی دانست و گفت: پینت‌بال یک بازی خانوادگی نیز است که در آن امکان بازی برای تمام افراد خانواده با یکدیگر مهیاست.
کاپیتان تیم داتیس با اشاره به تاثیر بازی پینت‌بال در زندگی خود و به دست آوردن موفقیت‌های بسیار در این رشته ابراز داشت: پینت‌بال بازی فکر است و اگر به طور مثال 10 ساعت در زمین بازی، فکر انسان تنها به بازی باشد حداقل در این 10 ساعت به دیگر چیزهای جانبی نمی‌اندیشد و بدین ترتیب مغز انسان نیز ورزش می‌کند و آرامش می‌یابد.
وی محیط بازی پینت‌بال را محیطی مهیج و بسیار سالم و عاری از هر گونه خطر دانست و افزود: با وجود اینکه پینت‌بال نیاز به تمرین و صنعت مواد مصرفی دارد در صورت رعایت ایمنی هر فردی با هر گروه سنی و هر گونه فیزیک بدنی می‌تواند بازی کند بدون اینکه خطری او را تهدید کند.
اسماعیلی توپ و تفنگ را دو دوست دیر آشنای کودکان ایرانی دانست و متذکر شد: علاقه به بازی با تفنگ در کودکی به میزان موفقیت افراد در بزرگ سالی در صورت بازی در رشته‌های مرتبط با تفنگ تاثیر به‌سزایی دارد.
وی بازی پینت بال را نیازمند آمارگیری جدید جهانی دانست و افزود: آخرین آمارگیری از پینت بال در سال 2004 انجام شد و تاکنون آمارگیری جدیدی برای به دست آوردن ضریب ایمنی این بازی صورت نگرفته است.
این بازیکن، پینت‌بال را امن‌ترین ورزش خواند و اذعان داشت: علاوه بر حضور طبقات مختلف جامعه در این رشته، حضور افراد تحصیل کرده‌ها نیز اهمیت دارد.
وی تصریح کرد: اگر در کشور تجهیزات پینت‌بال تولید شود این رشته به سرعت از تمام رشته‌های ورزشی عبور خواهد کرد.

*پینت بال گیلان از 3 تیم به یک تیم کاهش یافته است
رئیس کمیته پینت بال گیلان نیز به خبرنگار فارس گفت: پینت بال مانند اسکی پر هزینه است ولی به دلیل کاربردی بودن آن مورد استقبال جوانان قرار دارد.
نعمت غلامی با بیان اینکه این ورزش به دلیل داشتن پوشش مناسب برای بانوان نیز قابل استفاده است، افزود: پینت‌بال شطرنج زنده است و یادگیری آن برای جوانان ضرورت دارد.
این مسئول اذعان داشت: انزلی و لاهیجان در حال حاضر پینت‌بال دارند و تنها فیلد تفریحی پینت‌بال در پارک سراوان رشت نیز در ایران منحصر به‌فرد است.
وی ادامه داد: در حال حاضر پینت‌بال گیلان از سه تیم به یک تیم کاهش یافته است.

*بازی باید جوانمردانه انجام شود
شاهرخ شریفی کاپیتان تیم پینت‌بال «امرتات» مشهد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بازی پینت‌بال در ایران با سناریوی نوینی طراحی شده که توجه بیشتر کشورهای آسیایی و اروپایی را به خود جلب کرده است.
وی افزود: در تمام نقاط مختلف زمین حین بازی فعالیت جریان دارد و سرعت و تفکر و تصمیم‌گیری به‌موقع است که به بازی معنا می‌بخشد.
به گفته شریفی، در پینت‌بال بازیکن می‌آموزد تا چگونه بسته به موقعیت دشمن جای خود را تغییر دهد و در حالتی که کمین کرده دشمن را مهار یا حذف کند.
به گزارش فارس، در مسابقات پینت‌بال در هر تیم 5 نفر و با محدوده زمانی 5 دقیقه به مصاف یکدیگر می‌روند که با اصابت یک گلوله به هر یک از بازکنان از بازی اوت می‌شود که این کار توسط داورانی که در زمین حضور دارند انجام می‌شود.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول