اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور بهره‌مندی کارگران از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای؛

تفاهمنامه‌ای بین فنی‌حرفه‌ای و خانه کارگر کردستان منعقد شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: به منظور فراهم نمودن زمینه‌های بهره‌مندی کارگران از مزایای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تفاهمنامه‌ همکاری بین اداره‌کل فنی و حرفه‌ای و خانه کارگر منقعد شد.

تفاهمنامه‌ای بین فنی‌حرفه‌ای و خانه کارگر کردستان منعقد شد
سیدجمیل احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، از انعقاد تفاهمنامه همکاری آموزشی کارگران استان برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی به معرفی شدگان خانه کارگر خبر داد.
وی افزود: این تفاهمنامه همکاری آموزشی بین این اداره کل و دبیرخانه اجرایی خانه کارگر استان، به منظور نیازسنجی و احصا نیازهای آموزشی، استفاده بهینه از توان کارشناسی برای توسعه آموزش‌های مورد نیاز و همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی و برگزاری آزمون صورت گرفته است.
وی افزود: بر اساس این تفاهمنامه، اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان باید کمک در انجام نیازسنجی آموزشی، معرفی کارگران شاغل به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای طی دوره‌ها براساس امکانات و استاندارهای موجود و اخذ آزمون‌های تئوری و عملی از متقاضیان و صدور پروانه مهارت برای شاغلین صنعت ساختمان و همچنین صدور مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای بر اساس ضوابط و مقررات اقدام شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان ادامه داد: همچنین تامین فضای آموزشی مناسب کارگاه و تجهیزات مورد نیاز و معرفی به موقع کارگران برای گذراندن آموزش‌های مورد نیاز از تعهدات خانه کارگر استان، طبق این تفاهمنامه است.
احمدی در پایان عنوان کرد: این تفاهمنامه در 5 ماده و 19 بند به مدت یکسال تنظیم شده و دو طرف ملزم به اجرای مفاد آن هستند.
آغاز ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی فنی حرفه‌ای کردستان 
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان همچنین از آغاز ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای کردستان خبر داد و گفت: ثبت‌نام دانشجویان علاقه‌مند به رشته‌های برق الکترونیک و تعمیر و نگهداری خودرو در سال تحصیلی 91 -90 در مقطع کاردانی به صورت پودمانی بدون کنکور در مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای سنندج در حال انجام است.
وی افزود: با توجه به امکانات، تجهیزات و تکنولوژی مهارت‌آموزی و نیروی انسانی توانمند و کارآمد در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، برای اولین بار در استان ثبت‌نام دانشجو در مقطع کاردانی به صورت پودمانی بدون کنکور در مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای صورت می‌گیرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای در دو رشته برق الکترونیک و ابزار دقیق و تعمیر و نگهداری خودرو فعالیت دانشجو می‌پذیرد.
احمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده و تمهیدات لازم، مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای سنندج در اوایل بهمن ماه سال جاری به صورت دوره‌های پودمانی در مقاطع کاردانی بدون کنکور فعالیت خود را آغاز می‌کند.
احمدی ادامه داد: خدمات مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای  که برای اولین بار در مرکز استان راه‌اندازی شده است دارای امکانات منحصر به فرد از جمله امکانات رفاهی خوابگاه، سلف سرویس، سرویس ایاب و ذهاب، کتابخانه و کارگاه‌های آموزشی مجهز به امکانات و تجهیزات مهارتی مطابق با تکنولوژی روز است.
وی در پایان تصریح کرد: این اقدام در فاز اول در شهرستان سنندج صورت می‌گیرد و در فازهای بعدی مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای  در سایر مراکز شهرستان‌های تابعه استان متناسب با رشته‌های مورد نیاز راه‌اندازی خواهد شد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول