اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل راه و شهرسازی لرستان:

وزیر راه و شهرسازی فردا به لرستان سفر می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان گفت: وزیر راه و شهرسازی فردا به لرستان سفر می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی فردا به لرستان سفر می‌کند
شهرام ملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی فردا به منظور بررسی و بازدید از روند اجرای طرح‌های عمرانی بخش مسکن و حمل و نقل لرستان، به این استان سفر می‌کند.
وی افزود:علی نیکزاد در جریان سفر یک روزه خود به لرستان ابتدا از طرح‌های عمرانی حوزه‌های مسکن و راه و ترابری شهرستان بروجرد بازدید سپس از سایت‌های طرح مسکن مهر، طرح بافت‌های فرسوده در مناطق کوی علی‌آباد، گل سفید، کرگانه و مجتمع 14 معصوم(ع) خرم‌آباد بازدید و بررسی شرایط نقاط حادثه خیز محورهای ارتباطی استان از جمله گردنه زاغه از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در لرستان است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان گفت: در این سفر یک‌ روزه وزیر راه و شهرسازی از سایت اجرایی طرح بزرگ راه آهن خرم‌آباد ـ دورود در حومه شهر خرم‌آباد نیز بازدید و مسایل و مشکلات اجرایی این طرح را بررسی می‌کند.
ملکی در ادامه به وضعیت مسکن مهر لرستان اشاره کرد و گفت: 8 هزار و 600 واحد مسکونی طرح مسکن مهر در سطح شهرهای مختلف این استان تکمیل و آماده بهره‌برداری هستند.
مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان گفت: از مجموع 38 هزار و 500 واحد مسکن مهر سهمیه استان لرستان در سال‌های 89 و 90 طرح مسکن مهر تاکنون عملیات پی‌ریزی 33 هزار واحد و اسکلت بندی 29 هزار واحد انجام شده است.
وی با بیان اینکه عملیات احداث سقف 24 هزار واحد دیگر طرح نیز در استان به اتمام رسیده، گفت: در مجموع از سال گذشته تاکنون 3 هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح مسکن مهر در استان لرستان به متقاضیان پرداخت شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان همچنین با اشاره به اینکه منابع مالی دولت محدود است، اظهار داشت: میانگین سهم لرستان از منابع ملی در سال گذشته یک‌هزار و 500 تا 2 هزار میلیون ریال بوده و به همین دلیل اجرای تمام طرح‌های مطالعاتی در استان وجود نداشته است.
ملکی گفت: باوجود این سال گذشته ساماندهی مناطق محروم گل سفید و کوی علی‌آباد در خرم‌آباد آغاز و طرح تفضیلی ساماندهی مناطق فلک‌الدین و دره گرم غربی این شهر نیز تهیه شده که در صورت تخصیص اعتبار طرح ساماندهی این مناطق اجرایی می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان گفت: سهمیه مسکن مهر در سال 89 و 90 در لرستان 35 هزار واحد بوده که تاکنون 38 هزار و 500 واحد یعنی 3 هزار و 500 اضافه بر سهمیه عقد قرارداد بسته شده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول