اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال آینده انجام می‌شود؛

بهره‎برداری سد کوچک انحرافی چشمه‎ساوه مراوه‎تپه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع آب کلاله و مراوه‎تپه گفت:‌ پروژه احداث سد کوچک انحرافی چشمه‎ساوه در مراوه‎تپه در سال آینده و سد کوچک مخزنی و کانال انتقال آب آن پروژه نیز ظرف سه سال آتی به بهره‎برداری می‎رسد.

بهره‎برداری سد کوچک انحرافی چشمه‎ساوه مراوه‎تپه
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‎ای گلستان، جمشید بهمنی در بازدید از این پروژه به همراه نماینده شهرستان‎های مینودشت، کلاله، مراوه‎تپه و گالیکش در مجلس، فرماندار مراوه‎تپه، بخشدار مرکزی شهرستان مراوه‎تپه، اظهار داشت: نیاز اعتباری پروژه سد کوچک مخزنی، انحرافی و کانال انتقال آب چشمه‎ساوه بالغ بر 13 میلیارد ریال است که تاکنون یک میلیارد و 750 میلیون ریال هزینه شده و امسال نیز به 2 میلیارد و 400 میلیون ریال بودجه احتیاج دارد.
وی تصریح کرد: در این پروژه، سد کوچک مخزنی از نوع خاکی و به مساحت هفت هکتار است و حدود 80 هکتار از اراضی مراوه‎تپه را تحت آبیاری قرار می‎دهد که در صورت برقراری آبیاری تحت فشار این اراضی به حدود 120 هکتار افزایش می‌یابد.
رئیس اداره منابع آب کلاله و مراوه‎تپه، خاطرنشان کرد: سد کوچک انحرافی آن نیز از نوع سازه بتنی مسلح به طول 25 متر و عرض 20 متر با ارتفاع سرریز 1.5 متر است.
بهمنی ادامه داد: طول کانال انتقال آب این پروژه نیز یک هزار و 800 متر است که به صورت لاینینگ اجرا می‎شود.
وی اذعان داشت: با بهره‎برداری از پروژه چشمه‎ساوه آرزوی سه دهه مردم محروم منطقه به بار خواهد نشست.
رئیس اداره منابع آب کلاله و مراوه‎تپه در پایان از زحمات نماینده مردم، فرماندار و مدیران شرکت آب منطقه‎ای گلستان به دلیل پیگیری این پروژه تقدیر کرد.
انتهای پیام/ن30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول