اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی:

شکایات در انجمن حمایت مصرف‌کنندگان رسیدگی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی با اشاره به اینکه انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف کنندگان محدودیتی برای برخورد با تخلفات ندارد، گفت: در این انجمن به گزارشات و شکایات مردم رسیدگی می‌شود.

شکایات در انجمن حمایت مصرف‌کنندگان رسیدگی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا کفاشی پیش از ظهر امروز در آیین اعطای اعتبارنامه اعضای انجمن حمایت از مصرف کنندگان شهرستان‌های خراسان شمالی اظهار داشت: تشکیل انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در راستای سیاست‌های اصل 44 و واگذاری امور به خود مردم است.
وی افزود: تشکیل این انجمن‌ها، مشکل برخورد با برخی از واحدها و سازمان‌ها که به وظایف قانونی خود عمل نمی‌کنند را برطرف کرده است.
کفاشی با بیان اینکه نتایج کار این انجمن‌ها در احیای حقوق مصرف‌کنندگان تأثیر بسزایی دارد، گفت: انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده در راستای ساماندهی مشارکت‌های مردمی و در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های حمایت از حقوق مصرف‌کننده تشکیل شده است.
وی با تاکید بر اینکه انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف کننده باید غیرسیاسی، غیرتجاری، غیرانتفاعی و غیردولتی باشند، تصریح کرد: این انجمن‌ها با اهداف مهمی تشکیل شده و حق فعالیت صنفی نیز نخواهند داشت.
رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی حق مشارکت در تدوین استانداردهای ایمنی، زیست محیطی و شرکت در کمیسیون‌های تحقیقات و صنعت را از جمله مهم‌ترین اهداف و مسئولیت‌های این انجمن‌ها عنوان کرد.
وی گفت: حق حمایت از مصرف کنندگان در مقابل کالا و خدمات زیان‌آور، حق حمایت از مصرف کننده در برابر رویه‌های فریب‌کارانه که اطلاعات غیرواقعی را به مصرف‌کننده کالا و خدمات داده و همچنین انتشار نشریات برای اطلاع رسانی و دفاع از حقوق مصرف کنندگان را از دیگر وظایف انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف کنندگان است.
کفاشی با اشاره به اینکه دوره‌های مختلف آموزشی نیز برای اعضای انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان برگزار شده است، اظهار داشت: این دوره‌های آموزشی در طول سال تداوم خواهد یافت.
وی همچنین از انتخاب دو نفر از اعضای انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان برای عضویت در انجمن کشوری حمایت از حقوق مصرف کنندگان در آینده نزدیک خبر داد.
بر پایه این خبر، در این آیین که استاندار خراسان شمالی نیز شرکت داشت، اعتبارنامه 54 نفر از اعضای انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان شهرستان‌های؛ بجنورد، شیروان، اسفراین، جاجرم، مانه و سملقان، فاروج و گرمه اهدا شد.
این مراسم در سالن اجتماعات شهید ماژانی استانداری خراسان شمالی برگزار شد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول