اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان‌شرقی در مراودات محدود به مرزهای جغرافیایی نیست

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی در مراودات خارجی تنها محدود به مرزهای جغرافیایی خود نیست.

آذربایجان‌شرقی در مراودات محدود به مرزهای جغرافیایی نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، احمد علیرضابیگی در دیدار با سفیر کشورمان در چین در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران، هدف از سفر هیئت استان به کشور چین را معرفی فرصت‌های مختلف صنعتی تجاری و گردشگری استان بیان کرد و افزود: ظرفیت‌های متعدد و بسیار مطلوب کشور چین و به خصوص بازار مصرف یک میلیارد و 375 میلیونی آن فرصت بسیار خوبی برای نیل به اهداف توسعه ای و تحقق تعهدات اشتغال‌زایی استان است.
وی ضمن تشکر از سفارت ایران در پکن برای زمینه‌سازی و برنامه‌ریزی مطلوب این سفر گفت: روابط دو سال اخیر استان با کشور چین و از جمله حضور طرفین در همایش‌های اقتصادی شانگ‌های و تبریز امکان طراحی ارتباطات اقتصادی ویژه استان با کشور پهناور و پیشرفته چین را فراهم کرده که این سفر نیز در راستای تکمیل و بهره‌مندی از فرصت‌های موجود است.
بیگی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان آذربایجان شرقی در حوزه‌های مختلف افزود: آذربایجان شرقی در مراودات خارجی تنها محدود به مرزهای جغرافیایی خود نبوده و محوریت ارتباطات تجاری و اقتصادی چهار استان همجوار با کشورهای روسیه، چین و ترکیه بر عهده آذربایجان شرقی است.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر حوزه‌های تجاری و جذب فاینانس، حوزه‌های گردشگری و خدمات فنی مهندسی استان نیز قابلیت خوبی برای طرح در کشور چین دارد.
سفیر ایران در چین نیز در جمع هیئت اعزامی استان آذربایجان شرقی، حجم مبادلات تجاری کشور چین را 3 هزار میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: در نتیجه این شتاب اقتصادی، قدرت خرید بسیاری از مردم این کشور بالا رفته و تجار و بازرگانان ایرانی باید از این فرصت برای حضور کالاهای کشورمان در بازار چین به نحو احسن استفاده کنند.
صفری بازار بسیار عظیم چین را فرصت بسیار مناسبی برای توسعه صادرات غیرنفتی ایران دانست و افزود: علاوه بر صادرات، صدور خدمات فنی مهندسی به ویژه به استان‌های غربی چین می‌تواند منبع درآمد خوبی برای کشورمان باشد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول