اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اقدام به موقع تیم جراحی قلب در کاشان؛

یک مجروح کاشانی از مرگ نجات یافت

خبرگزاری فارس: سرپرست مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان گفت: با اقدام به موقع تیم جراحی قلب کاشان یک مجروح کاشانی از مرگ حتمی نجات یافت.

یک مجروح کاشانی از مرگ نجات یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مهرداد حسین‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جوان 30 ساله کاشانی که دیشب بر اثر اصابت ضربه چاقو، دچار مجروحیت و ترومای نافذ به قفسه سینه، افت فشار خون همراه با کاهش سطح هوشیاری نسبی شده بود به طور اورژانسی به اتاق عمل جراحی عمومی بیمارستان شهید بهشتی منتقل شد.
وی اضافه کرد: پس از باز کردن قفسه سینه و بافت دور قلب بیمار در اتاق عمل عمومی بیمارستان شهید بهشتی، پارگی شدید بطن راست قلب مصدوم تشخیص داده شد و سپس ترمیم قلب بیمار به سرپرستی محمد صادق پورعباسی، فوق تخصص جراحی قلب این مرکز، انجام و بیمار از مرگ حتمی نجات یافت.
وی در خصوص افراد انجام‌دهنده این عمل حساس خاطرنشان کرد: در انجام این عمل، یک تیم سه نفره متشکل از یک پزشک متخصص جراحی عمومی و دو رزیدنت جراحی، دکتر پورعباسی را همراهی کردند.
حسین‌پور افزود: بیمار پس از جراحی به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد و هم اکنون با حال عمومی خوب و رضایت بخش از این بخش ویژه ترخیص شده‌ است.
وی‌ سرعت در انتقال بیمار مذکور به بیمارستان و تشخیص و اقدام به موقع برای ترمیم پارگی بطن وی را عامل اصلی برای نجات وی از مرگ حتمی دانست و عنوان کرد: در صورتیکه کاشان مجهز به بخش جراحی قلب نبود، بیمار در زمان انتقال به مراکز استان‌های همجوار فوت می‌شد.
سرپرست مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان در پایان خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی اتاق عمل بخش جراحی قلب مرکز تخصصی قلب امام علی (ع) بیمارستان شهید بهشتی کاشان از 15 تیر ماه سال جاری تاکنون 32 عمل موفقیت‌آمیز جراحی قلب باز در این مرکز انجام شده ‌است.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مرکز تخصصی درمانی قلب امام علی (ع) مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان با داشتن امتیازاتی چون جدیدترین تجهیزات استاندارد و به روز دنیا، تیم مجرب و با سابقه جراحی در 30 بهمن ماه 1389 با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش آنژیو‌گرافی این بیمارستان در مهر ماه همان سال با حضور استاندار استان اصفهان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول