اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف افزایش دانش هنرهای تجسمی مخاطبان؛

بیست و هشتمین نمایشگاه مجازی حوز هنری برپا شد

خبرگزاری فارس: مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان قم از برپایی بیست و هشتمین نمایشگاه مجازی حوزه هنری استان قم با هدف افزایش دانش نظری مخاطبان در زمینه هنرهای تجسمی در قالب 19 اثر خوشنویسی از استاد علیرضا بخشی خبر داد.

بیست و هشتمین نمایشگاه مجازی حوز هنری برپا شد
مهدی ایمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به برپایی بیست و هشتمین نمایشگاه مجازی حوزه هنری استان قم اظهار کرد: آثار هنرمند برجسته علیرضا بخشی به کوشش واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان قم در پایگاه اطلاع‌رسانی www.artqom.ir قابل مشاهده است.
وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه به منظور بهره‌مندی از فضای مجازی اینترنت و با هدف افزایش دانش نظری مخاطبان از هنرهای تجسمی به ویژه در رشته خوشنویسی آثار استاد علیرضا بخشی، رئیس انجمن خوشنویسان استان قم برپا شده است.
مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان قم تعداد آثار به نمایش گذاشته شده را 19 اثر خوشنویسی در غالب نستعلیق، ثلث و نسخ عنوان ‌و بیان کرد: این نمایشگاه از 25 شهریور ماه سال جاری به مدت یک ماه در بیست و هشتمین نگارخانه مجازی حوزه هنری استان قم بارگذاری شده است.
وی به ویژگی‌ نمایشگاه‌های مجازی اشاره کرد و افزود: آثار هنرمندان به مدت یک ماه در صفحه اصلی این نمایشگاه‌ها قابل مشاهده است و پس از آن به دلیل بروز رسانی این نمایه بایگانی می‌شود و کسانی‌که در مدت زمان معین شده موفق به مشاهده آثار نشدند با مراجعه به بخش آرشیو می‌توانند به آثار نمایشگاه‌های گذشته دسترسی پیدا کنند.
ایمانی ادامه داد: تلاش شده است در کنار آثار استادان هنرمندی مانند اعرابی، آهنگران و بیگ محمدی از آثار هنرمندان جوان نیز در این نمایشگاه استفاده شود.
وی افزود: علاوه بر آثار خوشنویسی، در بخش‌های مختلف عکاسی و نگارگری نیز در زمان‌های مختلف آثاری به نمایش گذاشته می‌شود.
مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان قم عنوان کرد: استاد علیرضا بخشی متولد 1348 از استان تهران در رشته مهندسی عمران تحصیل کرده است وی به کتابت کامل قران کریم به خط نسخ فارسی موفق شده که در چاپخانه بزرگ قرآن کریم (اسوه) در سال 88 به چاپ رسید.
وی ادامه داد: این هنرمند برجسته در کتابت کتیبه‌های تعدادی از مساجد و مقابر متبرکه کشور اهتمام داشته و در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی از سال 69 تاکنون شرکت کرده است.
علیرضا بخشی رتبه نخست جشنواره‌های خوشنویسی فجر را در سال‌های  73 و 74 از آن خود کرد و توانست به رتبه برگزیده آزمون مدرسی خط نسخ و ثلث انجمن خوشنویسان ایران  74 برسد.
این استاد هنرمند همچنین در آزمون مدرسی نستعلیق انجمن خوشنویسان قم در سال 75 و مسابقه ملی بسم الله الرحمن الرحیم در سال 76 رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.
از دیگر سوابق درخشان این استاد برجسته ‌را می‌شود رتبه برگزیده جشنواره خوشنویسی در بزرگداشت سال امام علی(ع) موزه هنرهای معاصر سال 78 و رتبه منتخب همایش نخبگان استان قم سال 81 اشاره کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول