اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری استان اردبیل:

هنر ماندگار دفاع مقدس تصویر ایثارگری است

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری استان اردبیل گفت: هنر ماندگار خلق شده در دوران دفاع مقدس با محوریت ایثار و برجسته کردن موضوع شهادت باید انجام شود.

هنر ماندگار دفاع مقدس تصویر ایثارگری است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ساسان ناطق عصر امروز در مراسم گشایش نمایشگاه نقاشی و خط در اردبیل اظهار داشت: هنر ماندگاری که در دوران دفاع مقدس از ایثارگری‌ها و شهادت‌طلبی رزمندگان این دیار به جای مانده است صحنه‌های خوب و ماندگاری است که می‌توان امروز با به تصویر کشیدن آنها در قالب هنر متعالی به جاودانه ماندن آنها کمک کرد.
وی با برشمردن ویژگی هنر اصیل و ضرورت پایداری آثار و بقایای هنر خلق شده در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: تمام صحنه‌های دوران دفاع مقدس صحنه هنرآفرینی رزمندگان ما است که با تمام توان و بضاعت خود سعی کردند بهترین تصاویر را از خود به یادگار بگذارند.
ناطق رسالت هنرمندان امروز را در به تصویر کشیدن این آثار ماندگار یادآور شد و خاطر نشان کرد: هنر دفاع مقدس هنر متعالی و برگزیده‌ای است که روح انسان را به تجلی واقعی باورها و اعتقادات اسلامی و انسانی می‌برد.
این مقام مسئول با اشاره به برگزاری اولین همایش و کارگاه تصویرسازی منطقه شمال‌غرب کشور به میمنت هفته دفاع مقدس در اردبیل اضافه کرد: این برنامه با عنوان فرزندان صبح و با هدف گرامیداشت یاد و خاطره کودکان جنگ تحمیلی به خصوص کودکان خرمشهر در دوران هشت سال دفاع مقدس برگزار شده و آثار زیبایی خلق شد.
ناطق ادامه داد:‌ در این کارگاه زیبا که با عنوان فرزندان صبح برگزار شد، هنرمندان سعی کردند ماندگارترین جلوه‌های هشت سال جنگ تحمیلی را در قالب دفاع مردم شهرهای غرب کشور به تصویر بکشند.
به گزارش فارس، سرپرست حوزه هنری استان اردبیل گفت: این همایش و کارگاه که از سه روز پیش در اردبیل شروع شده بود امروز به کار خود پایان داده و از برترین خالق آثار تجلیل شد.
ناطق در ادامه سخنان خود افزود: ما امروز در هنر تکامل یافته مکتب اسلام و دین مبین اسلام بیش از هر زمان دیگر به رشد و بالندگی هنرمندان در موضوعات و فنون مختلف نیاز داریم تا بتوانیم در این عرصه بیشترین تأثیرگذاری را داشته باشیم.
همزمان با هفته دفاع مقدس نمایشگاه نقاشی و خط هنرمندان جوان اردبیلی در نگارخانه تالار بیضای اردبیلی گشایش یافت که در این نمایشگاه 30 اثر نقاشی‌خط عظیم فلاح شامل آیات قرآنی و اسماالحسنی به مدت یک هفته در معرض دید عموم قرار گرفته است.
این هنرمند اردبیلی پیش از این موفق به کسب چندین مقام ملی و بین‌المللی از جمله جشنواره رضوی و کوثر شده بود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول