اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز اردبیل:

فرهنگ ایمنی مصرف گاز باید فراگیر شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: فرهنگ ایمنی مصرف گاز طبیعی در منازل و برخی از واحدهای تجاری و صنعتی باید به شکل فراگیر توسعه و تعمیق پیدا کند.

فرهنگ ایمنی مصرف گاز باید فراگیر شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فیروز خدایی عصر امروز در جلسه کارگروه کاهش حوادث شرکت گاز استان اردبیل اظهار داشت: ما در کنار سایر دستگاه‌های امدادرسان به تقویت تیم پست‌ امداد اقدام کرده‌ایم تا در مواقع روز حوادث به کمک حادثه‌دیدگان بشتابیم.
وی با یادآوری این‌که مردم باید در مرحله اول در وقوع حوادث آرامش خود را حفظ کنند، تصریح کرد: ما از طریق رسانه‌ها، انتشار کتابچه و بروشور می‌توانیم راه‌های ایمن‌سازی مصرف گاز و نحوه استفاده صحیح از وسایل گازسوز را به مردم آموزش دهیم تا در مواقع بروز حوادث نیز آنها با توجه بیشتر اقدام به رفع حادثه کنند.
به گزارش فارس، مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با قدردانی از تلاش پزشکی قانونی، پلیس 110، جمعیت هلال‌احمر،‌ اورژانس و آتش‌نشانی در همراهی شرکت گاز برای کمک به حادثه‌دیدگان احتمالی خاطر نشان کرد: ضرورت دارد فرهنگ‌سازی در جامعه در جهت کاهش حوادث گاز طبیعی به شکل فراگیر و گسترده و در سطوح مختلف جامعه ادامه پیدا کند تا خود مردم در اولین گام بتوانند از رخداد این حوادث جلوگیری کنند.
خدایی اضافه کرد: مدیران مدارس استان به عنوان رابطان این شرکت می‌توانند نقش بسزایی را در انتقال مطالب و نکات ایمنی و استفاده صحیح از وسایل گازسوز به دانش‌آموزان ایفا کرده و انجام وظیفه کنند.
این مقام مسئول همچنین به هماهنگی بیشتر و بهتر دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله پلیس، آتش‌نشانی و اورژانس اشاره کرد و ادامه داد: در صورت اعلام به موقع حوادث ناشی از گاز طبیعی به پست امداد شرکت گاز نیروهای امداد این شرکت با حضور به موقع در محل می‌توانند از بروز حوادث احتمالی دیگر جلوگیری کنند و با تهیه گزارشات و مستندات علت حوادث ناشی از گاز طبیعی را بررسی و اعلام کنند.
وی در ادامه سخنان خود به تقویت کارهای فرهنگ‌سازی و توسعه آن در بخش‌های مختلف جامعه اشاره کرد و گفت: مردم باید به حساسیت و اهمیت استفاده از وسایل گازسوز پی برده و با آگاهی بیشتر از خطرات و آسیب‌های آن در مصرف گاز بیشتر دقت کنند.
خدایی فرا رسیدن فصل سرما و روی آوردن مردم به استفاده از وسایل گازسوز را یادآور شد و افزود: در این فصول باید هم در نصب و هم بهره‌برداری از وسایل گازسوز با دقت بیشتر عمل کرد تا مبادا خطرات آن حوادث تلخی را در جامعه رقم بزند.
در این جلسه مسئولان سازمان پزشکی قانونی، پلیس، هلال‌احمر، اورژانس و آتش‌نشانی در سخنان جداگانه‌ای به اهمیت اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در کاهش حوادث ناشی از گاز طبیعی تاکید کرده و تهیه گزارشات خبری حوادث گازگرفتگی و استفاده از فضای آموزش و پرورش در جامعه را در کاهش حوادث مؤثر دانستند.
در این جلسه سازمان‌های امدادرسان آمادگی خود را در اطلاع‌رسانی به موقع حوادث ناشی از گاز طبیعی به پست امداد گاز اعلام کردند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول