اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان زنجان خبر داد:

اعزام ۱۵ تیم پزشکی به مناطق محروم زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان زنجان از اعزام ۱۵ تیم پزشکی در هفته دفاع مقدس به مناطق محروم خبر داد.

اعزام ۱۵ تیم پزشکی به مناطق محروم زنجان
اکبر نظری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس 15 تیم پزشکی بسیج جامعه پزشکی استان زنجان به مناطق محروم زنجان اعزام شده‌اند.
وی با بیان اینکه از ظرفیت بیمارستان ثابت شهرستان ماهنشان نیز برای خدمات‌رسانی به مردم شهرستان ماهنشان استفاده می‌شود، افزود: تمامی خدمات پزشکی در این هفته  توسط بسیج پزشکیب به مردم ماهنشان ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و کم‌برخوردار جامعه، از اهداف تشکیل این سازمان است، افزود: در راستای محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی مطلوب به جامعه محروم این سازمان تلاش می‌کند و برنامه‌هایی برای استمرار این خدمات داریم.
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان زنجان تصریح کرد: اعزام اعضای سازمان جامعه پزشکی به مناطق محروم در مناسبت‌های مختلف و افراد افتخاری از دیگر برنامه‌های سازمان است که در سال جاری نیز در این راستا اقدام می‌شود.
وی گفت: بسیجیان جامعه پزشکی استان از یک روز تا یک هفته در مناطق محروم حاضر شده و خدمات درمانی و آموزشی را به افراد این مناطق ارائه می‌دهند.
نظری با اشاره به ارائه خدمات آزمایشگاهی، پاراکلینیکی و مطب متخصصان به افراد به صورت رایگان و نیم ‌بها در مناسبت‌های گوناگون تصریح کرد: تیم‌های عمومی و تخصصی سازمان بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم اعزام می‌شوند.
وی از اعزام 200 تیم پزشکی تا پایان سال به مناطق محروم خبر داد و یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون تیم‌های مختلفی به مناطق محروم اعزام شده و مابقی تیم‌ها در مناسبت‌های مختلف به این مناطق اعزام می‌شوند.
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان زنجان خاطر نشان کرد: تیم‌های اعزامی علاوه بر ارائه آموزش‌های لازم به مردم این مناطق اقدامات درمانی از جمله ویزیت‌، ارائه خدمات پرستاری و دادن اروی رایگان به بیماران را انجام می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه تا مبلغ ۵۰۰ هزار تومان داروی رایگان با اعزام هر تیم پزشکی به افراد مناطق محروم ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: افراد نیازمند با وضع نامطلوب مالی نیز که نیاز به پزشک متخصص دارند به صورت رایگان درمان می‌شوند.
وی با بیان اینکه تمام تیم‌های پزشکی نیازمند استفاده از دارو برای درمان بیماران هستند، خاطرنشان کرد: برای تامین دارو، سازمان بسیج پزشکی با مشکلاتی مواجه است و ضروری است خیرین استان به کمک پزشکان بسیجی بشتابند.
نظری از برپایی بیمارستان‌های ثابت در مناطق محروم با شناسایی یکی از شهرستان‌های دور افتاده در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به کمبود متخصص در این مناطق، بیمارستان ثابت در منطقه ماهنشان راه‌اندازی شده و خدمات مورد نیاز به مردم ارائه می‌شود.
وی از حضور شش روزه متخصصان در بیمارستان ثابت خبر داد و افزود: دو روز برای غربالگری و چهار روز برای درمان‌های تخصصی و جراحی پزشکان بسیجی در این بیمارستان حضور می‌یابند.
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان زنجان حضور پزشکان متخصصان بسیج زنجانی در بیمارستان صحرایی استان کردستان را از دیگر برنامه‌های سازمان برشمرد و گفت: متخصصان سازمان دو نوبت در سال جاری در بیمارستان صحرایی حاضر می‌شوند.
وی اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های ویژه، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برگزاری اردوهای فرهنگی، زیارتی و علمی را از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج پزشکی عنوان و تصریح کرد: بازید نخبگان از مراکز درمانی و فعالیت‌های علمی از دیگر برنامه‌های سازمان است.
نظری با بیان اینکه اجرای برنامه‌های خدمت‌رسان مشکلات خاص خود را دارد، افزود: کمبود اعتبارات از مشکلات عمده سازمان در اجرای برنامه‌ است.
وی گفت: ارائه خدمات عام‌المنفعه نیازمند روحیه ایثارگری است که خوشبختانه بسیجیان متخصص سازمان نیز با شرکت در این برنامه‌ها در راستای خدمات‌رسانی به مردم مناطق محروم تلاش می‌کنند.
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت حمایت انجمن‌ها و امور خیریه استان از سازمان بسیج جامعه پزشکی افزود: این انجمن‌ها می‌توانند در زمینه تامین دارو این سازمان را کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه سازمان در زمینه تامین داروی بیشتر برای افراد مناطق محروم مشکلاتی دارد، یادآور شد: از پزشکان غیر بسیجی که در زمینه تامین دارو می‌توانند این سازمان را حمایت کرده و یا در مناطق محروم حضور یابند انتظار می‌رود حمایت‌های بیشتری از این سازمان کنند.
نظری همچنین از برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های علمی برای گروه‌های پزشکی خبر داد و گفت: در سال جاری چندین کنفرانس و سمینار علمی در راستای ارتقای علمی این جامعه در استان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول