اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد:

جامعه پزشکی از مردم جدا نیست

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: عده‌ای تلاش می‌کنند جامعه پزشکی را از مردم جدا کنند در حالی که جامعه پزشکی از مردم جدا نیستند.

جامعه پزشکی از مردم جدا نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، محمدرضا وفایی‌نسب ظهر امروز در گردهمایی جامعه پزشکان شهرستان اردکان و میبد که در کانون امام خمینی (ره) اردکان و با حضور پزشکان و کادر بهداشت و درمان این دو شهرستان برگزار شد، پزشکی را امانتی الهی دانست و افزود: در حالی که سعی می شود جامعه پزشکی را از مردم جدا کنند اما خداوند امانتی را به پزشکان داده و آن رفع ناراحتی و درد از بیمار و کاستن آلام روحی و روانی اوست.
وی ساعات طولانی طبابت و عمل‌های جراحی را مسبب آسیب دیدن خانواده پزشکان دانست و بیان داشت: خوشبختانه هم پزشکان و هم خانواده‌هایی آنها از لحاظ شخصیتی از سالم‌ترین قشرهای جامعه هستند اما فقدان پزشکان در محیط خانه و خانواده به هر حال خلاهایی را ایجاد می‌کند.
وفایی‌نسب خطاب به پزشکان بیان کرد: نباید تنها به عنوان پزشک به بیمار نگاه شود و اگر مشکلی به واسطه دخالت پزشک برطرف می‌شود، موظفیم وظیفه خود را در این زمینه انجام دهیم.
وی از شیوه ابراز خستگی برخی از پزشکان نزد بیمار انتقاد کرد و افزود: به بیمار ربطی ندارد که پزشک چه مشکلاتی را متحمل شده و اگر سختی و مرارتی هم هست، باید در راه خدا تحمل کرد.
امام جمعه اردکان نیز در این مراسم از پزشکان به عنوان گروهی یاد کرد که وجودشان باعث خیر و برکت است.
حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی از جامعه پزشکان شهرستان‌های میبد و اردکان خواست تا در صورت امکان به داد مردم قحطی‌زده سومالی برسند و خدمات بهداشتی و درمانی برای آنان انجام دهند.
وی در این مراسم همچنین به تشریح جایگاه بهشت در ادیان الهی پرداخت و پزشکی را یکی از مقدس‌ترین حرفه‌ها دانست.
در این مراسم از پزشکان نمونه اردکان و میبد با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول