اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی:

ثبت آثار معنوی آذربایجان غربی در اولویت است

خبرگزاری فارس: معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: ثبت آثار معنوی آذربایجان غربی به ویژه جاجیم بافی و گاه شماری در اولویت قرار دارد.

ثبت آثار معنوی آذربایجان غربی در اولویت است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید احمدی ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور خبرنگاران در سالن سمینار هتل ساحل ارومیه تشکیل شد، اظهار داشت: برای ثبت آثار معنوی مختلف آذربایجان غربی همت شده است که برای عملی شدن این موضوع برنامه ریزی صورت می‌گیرد.
وی افزود: برای ثبت و ضبط آثار معنوی همچنین حفظ آداب رسوم مردم این مرز و بوم  اقداماتی آغاز شده است چرا که مردم این استان به دلیل قدمت تاریخی آن از فرهنگ بسیار غنی برخوردار هستند پس شایسته نیست این فرهنگ غنی با گذشت زمان دستخوش تغییر و فراموش شدن قرار گیرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: تا پایان سال 88 یک هزار و 433 اثر تاریخی آذربایجان غربی به عنوان اثر ملی به ثبت رسیده است همچنین از سال 89 تا اوایل 90 نیز 17 مورد به این آثار اضافه شد.
وی گفت: برای حراست از آثار تاریخی ثبت شده برنامه وجود دارد و در این راستا اقدامات لازم و موثر به شکل گسترده انجام می‌شود تا در اثر فاصله گرفتن از زمان تاسیس در معرض تخریب و فرسودگی قرار نگیرند.
این مسئول با بیان اینکه موزه ارومیه 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد: اجرای این پروژه یک برنامه مشارکتی با سازمان آموزش و پرورش است که امیدواریم در آینده نزدیک به مرحله بهره‌برداری برسد.
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در ادامه به راه‌اندازی موزه جنگ در ارومیه نیز نوید داد و گفت: برای محقق شدن این موضوع باید هماهنگی‌های لازم با متولیان اصلی آن ایجاد شود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول