اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

ثبت‌نام 8200 متقاضی دریافت تسهیلات مشاغل خانگی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون افزون بر 8 هزار و 184 نفر متقاضی دریافت تسهیلات خانگی در این استان ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 8200  متقاضی دریافت تسهیلات مشاغل خانگی
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، پرویز سلطانی صبح امروز در نشست برنامه‌ریزی پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در این استان اظهار داشت: از این تعداد 7 هزار و 178 نفر مستقل، 932 نفر بصورت تحت پوشش، 12 شرکت حقوقی پشتیبان و 62 نفر پشتیبان حقیقی است.
وی افزود: از این تعداد 327 طرح برای پرداخت به بانک‌های عامل با 481 اشتغال معرفی شده‌اند.
سلطانی گفت: طی یکسال گذشته جلسات کارشناسی اشتغال بطور مداوم تشکیل شده و توضیحات لازم در این راستا ارایه و برای دستگاه‌ها تقسیم کار و سهم‌بندی انجام شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شورای عالی اشتغال20 درصد از سهم اشتغال استان ما را به مشاغل خانگی اختصاص داده است باید از 35 هزار اشتغال 7 هزار آن در  قالب مشاغل خانگی انجام بگیرد.
وی تصریح کرد: اجرای مشاغل خانگی موجب ایجاد اشتغال پایدار خواهد شد.
سلطانی خاطرنشان کرد: اعتبارات لازم  به‌منظور پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در این استان از نظر بانکی و دستگاهی سهم بندی و توزیع شده است و سهمی برای بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی به‌منظور پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه خوداشتغالی و کسب و کار خرد در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: مشاغل خانگی از دیرباز در کشور ما دارای جایگاه مناسبی در عرصه تولید و ارائه خدمات بوده است و در این میان می‌توان به صنعت دیرپا و افتخارآمیز فرش و انواع صنایع دستی و نیز بسیاری از خدمات از جمله آموزش و امور بهداشتی که در محیط خانه‌ها صورت می‌گرفته است، اشاره کرد.
سلطانی افزود: در دوران جدید که دانش و مهارت به عنوان ابزار قدرت کشورها مطرح است و سه انقلاب عمده دیجیتالی، اینترنتی و کارآفرینی روی داده، همچنان می‌توان از محیط مناسب خانه‌ها برای رونق بخشیدن به کسب و کارها با نگاهی دانش بنیان براساس مشاغل جدید بهره برد.
به گفته وی بسیاری از مشاغل از سنتی‌ترین تا نوظهورترین آنها در طیف گسترده مشاغل خانگی جای می‌گیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مشاغل خانگی همخوانی بسیار خوبی با هنجارهای فرهنگی دارد، تصریح کرد: این طرح علاوه بر پرداختن به امور جاری خانواده، می‌تواند به تولید محصول و یا ارائه خدمت در محیط خانه بپردازد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول