اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای اصفهان هشدار داد:

برخی کلاهبرداری‌های مالی از طریق پیامک است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای اصفهان گفت: بسیاری از کلاهبرداری‌های مالی از طریق پیامک ناشناس و پاسخ به آن اتفاق می‌افتد.

برخی کلاهبرداری‌های مالی از طریق پیامک است
ستار خسروی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه یکی از روش‌های کلاهبرداری اخیر با شگردی جدید توسط افرادی سودجو به انجام می‌شود، اظهار داشت: بسیاری از فریب‌کاری‌های اخیر توسط ارسال پیامک از شماره تلفن همراه افراد ناشناس بوده است که از این طریق مبالغ قابل توجهی کلاهبرداری شده است.
وی با بیان اینکه اصل سناریوی کلاهبرداری از لحظه‌ ارسال پیام آغاز می‌شود، افزود: برخی برداشت‌های حساب بانکی از طریق پیامک‌های ارسالی انجام می‌شود که فرد کلاهبردار با ارسال پیغامی به سوژه خود اعلام می‌کند که شما در یکی از بانک‌ها برنده جایزه شده‌اید.
رئیس پلیس فتای استان اصفهان با اشاره به اینکه شهروندان نباید پاسخ تلفن‌ها و پیامک‌های مشکوک را بدهند، تاکید کرد: پاسخ دادن برخی از این پیامک‌ها باعث می‌شود اطلاعات و حساب‌های بانکی افراد هک شود.
وی به ارسال برخی پیامک‌ها از طریق سامانه همراه اول و ایرانسل اشاره کرد و گفت: در این واقع از شهروندان درخواست می‌شود که نوع تماس و یا صحت پیام از سوی مخابرات را به پلیس گزارش کنند.
خسروی با بیان اینکه بیشترین پرونده کلاه‌برداری‌ها مربوط به پرونده‌های ارسال پیامک‌های مشکوک است، خاطرنشان کرد: سوء استفاده از طریق تلفن همراه با ارسال پیامک ناشناس صورت می‌گیرد که اغلب متن این پیامک‌ها اعلام برنده شدن یک مبلغ کلان در قرعه کشی بانک است و از فرد دریافت کننده شماره رمز اول و دوم حساب بانکی‌اش را می‌خواند تا مورد سوء استفاده قرار دهند.
وی افزود: فرد اغفال شده با ارسال شماره حساب اینترنتی و رمز آن به کلاهبرداران این امکان را می‌دهد تا به سادگی حساب بانکی اش را هک کنند.
 
* بلوتوث موبایل را در مکان‌های شلوغ روشن نکنید
رئیس پلیس فتای استان اصفهان دیگر روش هک از طریق تلفن همراه را ارسال بلوتوث اعلام کرد و گفت: وقتی فردی تلفن همراه خود را در مکان‌های عمومی روشن می‌کند افرادی با استفاده از ایمیل یا فایل خاص که با نرم‌افزار هدایت می‌شود از طریق تلفن همراه با ارسال عکس اطلاعات تلفن همراه را هک می‌کنند.
خسروی تاکید کرد: در مکان عمومی مترو، سینما و مکان‌هایی که رفت و آمد و ازدحام زیاد است، بلوتوث تلفن همراه خود را خاموش و تصاویر و اطلاعات شخصی را برای کسی ارسال نکنید و از دریافت فایل‌های ارسالی نیز پرهیز کنید.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول