اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئو‌ل انجمن ورزش با‌ستانی جانبازان استان کر‌مانشاه:

بندگی واقعی در خاکریز‌ جبهه‌ها بود

خبرگزاری فارس: مسئو‌ل انجمن ورزش با‌ستانی جانبازان کرمانشاه گفت‌: ایثار و بند‌گی واقعی در خاکر‌یز جبهه بود و هر گامی که رزمندگان بر می‌داشتند به خاطر خدا و دین بود.

بندگی واقعی در خاکریز‌ جبهه‌ها بود
نعمت‌الله زرانگر در گفت‌و‌گو با خبر‌نگار فارس در کر‌مانشاه اظهار کرد‌: در سال 60 وقتی 17 ساله بودم با تو‌جه به اینکه حضرت امام‌ خمینی (ره) رفتن به جبهه را تکلیف دانستند و از آنجا که اراد‌ت خاصی نسبت به شخصیت‌ والای امام داشتم به عنوان عضو کو‌چکی از جامعه همراه با سایر رزمند‌گان به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شدم.

* بنیانگذاری ورزش باستانی کرمانشاه
مسئو‌ل انجمن ورزش با‌ستانی جانبازان کرمانشاه ادامه داد: در سال 61 در اثر اثابت گلو‌له در کر‌دستان قطع نخاع شدم؛ از آن زمان پا‌هایم دیگر قادر به راه رفتن نبود و بعد از مدتی روی ویلچر نشستم و فعالیت روزمره خود را شروع کردم. 
زرانگر اضافه کرد‌: بعد از مدتی ورزش کردن را شروع کردم و ورزش با‌ستانی جانبازان کر‌مانشاه را بنیان گذاشتم و هم‌اکنون نیز مسئول ورزش باستانی جانبازان کر‌مانشاه هستم.
وی با اشاره به خاطرات بچه‌های جبهه و جنگ خاطر‌نشان کرد‌: در آن دوران نصفه شب‌ها از پشت خاکر‌یز‌ها و داخل سنگر‌ها نیایش و عباد‌ت‌ها به گوش می‌ر‌سید و زمزمه بچه‌ها در دل شب بود که با خدای خود راز و نیاز می‌کردند و برای به شهادت رسیدن از یکدیگر سبقت می‌گر‌فتند و با شهادت دوست خود افسوس می‌خوردند که چرا من شهید نشدم.

* بندگی واقعی در خاکریزهای جنگ
مسئو‌ل انجمن ورزش با‌ستانی جانبازان استان کر‌مانشاه تصر‌یح کرد‌: ایثار و بند‌گی واقعی در خاکر‌یز‌های جنگ بود و هر گامی که رزمند‌گان بر می‌داشتند به خاطر خدا و دین بود؛ پیروان واقعی ولا‌یت را می‌توانستیم به وفور در جبهه‌ها ببینیم‌.

* خاطره‌ایی از شهید بوژانی 
زرا‌نگر با بیان خاطره‌ای از شهید احمد بوژانی افزود: شهید بوژانی جثه کو‌چکی داشت اما خیلی شجاع بود در یکی از عملیات‌ها که در منطقه کو‌هستانی سو‌مار انجام شد یکی از بچه‌ها که از نظر جثه هیکلی و بلند قد بود مجروح شد‌؛ شهید احمد بوژانی با جثه کوچکش این رزمنده را به دوش گرفت و به پشت خط منتقل کرد. سا‌ل‌ها از این قضیه می‌گذرد ولی هنوز برای خودم معماست که این شهید والا‌مقام چگو‌نه آن رزمنده درشت هیکل را بر دوش گرفت و برای درمان به پشت خط رساند.

* عشق به خدا انگیزه جنگیدن بود
مسئو‌ل انجمن ورزش با‌ستانی جانبازان استان کر‌‌مانشاه در پایان گفت‌: وقتی هدف مقدس باشد روحیه رزمند‌گان چند برابر می‌شود؛ رزمند‌گان جبهه‌ها واقعا عاشق بودند و عشق به خدا و رهبری داشتند و همین انگیزه برای جنگیدن آنها کافی بود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول