اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس ره استان قزوین:

کاهش 21 درصدی تصادفات جاده‌ای در قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان قزوین با اشاره به وقوع 2 هزار و 78 مورد تصادف در محورهای مواصلاتی استان در شش ماهه نخست سال جاری، از کاهش 21 درصدی تصادفات در این مدت نسبت به نیمه نخست سال گذشته خبر داد.

کاهش 21 درصدی تصادفات جاده‌ای در قزوین
سید مظفر حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: با توجه به اینکه استان قزوین پل ارتباطی پایتخت با 10 استان غرب کشور و استان‌های شمالی است و در مرکز کریدور شمال، جنوب، شرق و غرب کشور واقع شده از حجم ترافیک بسیار سنگین برخوردار است به طوری که روزانه به طور متوسط بیش از 200 هزار دستگاه خودرو در محوهای مواصلاتی استان تردد دارند.
وی ادامه داد: این حجم ترافیک در ایام آخر هفته و نیز تعطیلات سالانه مانند نوروز، اعیاد مذهبی و فصل تابستان افزایش چشمگیری یافته و گاهی تا چند برابر افزایش می‌یابد.
رئیس پلیس ره استان قزوین اضافه کرد: با اصلاح هندسی، رعایت مقررات از طرف رانندگان و تلاش پلیس خوشبختانه در شش سال گذشته به طور متوالی شاهد کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای در استان قزوین بوده‌ایم به طوری که آمار تصادفات و کشته‌های ناشی از آن امروز در مقایسه با سال 85 حدود 50 درصد کاهش یافته است.
وی با اشاره به تصادفات فوتی تصریح کرد: در نیمه نخست سال جاری 111 فقره تصادفات فوتی در جاده‌های استان قزوین رخ داده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 142 فقره شاهد 22 درصد کاهش این نوع تصادفات در سال جاری هستیم.
حسینی توضیح داد: در مجموع 2 هزار و 78 مورد تصادف فوتی، جرحی و خساراتی در محورهای مواصلاتی استان در شش ماهه نخست سال جاری رخ داده که این رقم در سال گذشته 2 هزار و 663 فقره بوده است که 21 درصد کاهش انواع تصادفات را شاهد هستیم.
وی با اشاره به برخورد پلیس با تخلفات رانندگی اظهار کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، نقص فنی سیستم خودرو، کمربند و کلاه ایمنی، حرکات نمایشی و استفاده از تلفن همراه بیشترین موارد در برخورد پلیس با تخلفات رانندگی بوده است.
رئیس پلیس ره استان قزوین یادآور شد: در این مدت 26 هزار و 617 دستگاه خودرو و 4 هزار و 785 دستگاه موتورسیکلت به دلیل تخلفات مختلف به پارکینگ منتقل شدند که این ارقام در مقایسه با شش ماه نخست سال گذشته به ترتیب 25 و 63 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وی در ادامه تأکید کرد: لازم است رانندگی از خوردن، آشامیدن، استعمال دخانیات، صحبت به تلفن همراه و مصرف قرص‌های خواب‌آور و همچنین رانندگی طولانی مدت که موجب خستگی و خوا‌ب‌آلودگی می‌شود، خودداری کند و توجه خود را به رانندگی معطوف کرده و از انجام اموری که باعث حواس پرتی و عدم توجه کامل به جلو می‌شود، اجتناب کنند.
وی یادآور شد: سرعت و سبقت غیرمجاز از عوامل مهم تصادفات جاده‌ای است و لازم است رانندگان با رعایت مقررات و حرکت با سرعت مطمئنه حافظ جان خود و دیگران باشند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول