اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد قزوین:

فرهیختگی دانشجو باید در رفتارش تجلی یابد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد قزوین گفت: معیار دانشجو فرهیختگی است و فرهیختگی دانشجو باید در رفتار و گفتارش تجلی پیدا کند.

فرهیختگی دانشجو باید در رفتارش تجلی یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد قزوین، مرتضی موسی خانی در مراسم جشن آغاز سال تحصیلی  دانشجویان ورودی جدید بیان کرد: ما هرچه داریم از عنایات خداوند و خون شهدا است، شهدای گران قدر با نثار خون خود جاودانه شدند تا ما در سایه امنیت و آسایش زندگی کنیم و ایرانی در شأن ایران بسازیم.
وی با اشاره به حمایت‌های امام راحل و مقام معظم رهبری از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: درود به امام (ره) که در کنار همه دستاوردهای انقلاب با حمایت‌های معنوی و مادی در سال 61 باعث شدند دانشگاه آزاد در حال حاضر به جایگاهی دست پیدا کند که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بازدید از دانشگاه آزاد قزوین اظهار داشتند: خودمان هم باور نمی‌کردیم این نهاد ارزشمند به چنین جایگاهی دست یابد.
وی افزود: باید قدردان حمایت‌های مادی و معنوی امام (ره) و مقام معظم رهبری به عنوان یکی از اعضای هیئت موسس و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، برای تأسیس دانشگاه آزاد باشیم.
رئیس دانشگاه آزاد قزوین اضافه کرد: دانشگاه آزاد قزوین به دلیل وجود بسترهای مناسب برای رشد و تعالی یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور است، حضور استادان برجسته و به نام کشور، وجود زیرساخت‌های مناسب آموزشی، رفاهی، فرهنگی و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی، این دانشگاه را به یکی از مراکز علمی مطرح کشور تبدیل کرده است.
وی عنوان کرد: انعقاد قراردادهای همکاری دانشگاه آزاد قزوین با دانشگاه‌های معتبر دنیا، پذیرش تعداد زیادی از دانشجویان این واحد در دانشگاه‌های مطرح جهان ، قبولی بیش از یک هزار و 170 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی و آزاد، کسب مقام‌های برتر مسابقات جهانی روبوکاپ ، بتن و سازه‌های پل ماکارونی، مسابقات ملی خودروهای الکتریکی و خودروی خورشیدی این دانشگاه را به عنوان یکی از دانشگاه‌های مطرح منطقه و جهان کرده است.
موسی خانی با اشاره به حمایت‌های مادی و معنوی این دانشگاه از نخبگان اظهار کرد: تخفیف در شهریه، امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، حمایت دانشجویان پژوهشگر برای حضور در کنفرانس‌ها و همایش‌های بین المللی و حمایت از ایده‌های جدید بستر مناسبی را برای دانشجویان در دانشگاه آزاد قزوین به وجود آورده و افتتاح مرکز رشد واحدهای فن‌آ‌ور در همین راستا صورت گرفته است.
وی خطاب به اولیای دانشجویان گفت: شما با به امانت گذاشتن عمر ارزشمند فرزندان و سرمایه خود مطمئن باشید که این دو امانت در دانشگاه به خوبی حفظ و این سرمایه‌ها صرف فرزندان‌تان خواهد شد، خانواده‌ها می‌توانند با انتقال ایده‌ها و پیشنهادها و نظارت بر رفتار فرزندان‌شان، ما را در پیشبرد اهداف دانشگاه یاری کنند.
رئیس دانشگاه آزاد قزوین خطاب به دانشجویان بیان کرد: دانشجویان باید انتظارات خود را بالا ببرند و از نظر آموزشی و پژوهشی توقعات خود را افزایش دهند، همچنین باید ضمن احترام گذاشتن به محیط دانشگاه و با رعایت پوشش مناسب حریم دانشگاه را حفظ کنند، معیار دانشجو فرهیختگی است و فرهیختگی دانشجو باید در رفتار و گفتارش تجلی پیدا کند.
وی تأکید کرد: انسان‌های بزرگ، انسان‌های تحول آفرین بودند و شما دانشجویان با تلاش و کوشش و داشتن چشم‌اندازی بزرگ، جذاب و بلند پروازانه می‌توانید به دانشمندان بزرگی در جهان مبدل شوید.
در ادامه مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان قزوین با تبریک به دانشجویان برای قبولی و پذیرفته‌شدگان در دانشگاه آزاد قزوین افزود: انسان‌هایی به خداوند نزدیکترند که دانشمند تر باشند.
حجت‌الاسلام حیدری اضافه کرد: دانشمند کسی است که ترس آمیخته به تعظیم نسبت به خداوند داشته باشد و این ترس نیز ناشی از علم و آگاهی است.
وی در ادامه با گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: باید به یاد کسانی بود که همه هستی خودشان را فدا کردند تا هم اکنون ما مراحل ترقی را طی کنیم.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول