اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان مرکز مازندران:

انجمن حجتیه در مازندران فعالیت جدی ندارد

خبرگزاری فارس: دادستان مرکز استان مازندران گفت: انجمن حجتیه در استان مازندران فعالیت جدی و علنی ندارد.

انجمن حجتیه در مازندران فعالیت جدی ندارد
اسدالله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان فریدونکنار اظهار داشت: به هر حال نظام برای حفظ باورهای دینی و اعتقادی و حفاظت از دستاوردهای این حوزه برنامه‌ریزی کرده و با جدیت در دست اقدام دارد.
وی افزود: راهکارهای پیشگیرانه و مقابله با برخی پدیده‌های ناهنجار در دستور کار قرار گرفته که در مرحله اول اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی به اقشار مختلف جامعه برای جلوگیری از ورود عرفان‌های کاذب و فرقه‌های فعال این عرصه در زندگی مردم و به ویژه مسئولان انجام شده است.
به گفته دادستان مرکز استان مازندران، تعدادی از پرونده‌های کنونی قوه قضائیه به فعالیت‌های فرقه‌هایی که نشر عرفان‌های کاذب را در دستور کار دارند، اختصاص دارد و تعدادی از فعالان این عرصه هم‌اکنون در زندان‌های کشور در بند هستند که به‌صورت آگاهانه خود و دیگران را به این حوزه کشاندند.
وی با بیان اینکه ورود و درگیر شدن برخی فرهیختگان در این حوزه را شاهد بوده‌ایم، گفت: شناسایی پدیده‌های ناهنجار در حوزه عرفان‌های کاذب که از حیث کمیت و کیفیت متنوع نیز بوده را با جدیت دنبال می‌کنیم و درصدد واکسینه کردن مردم در مقابل این معضلات هستیم که در قالب مراسم مذهبی و جلسات هیئتی فعالیت‌های خود را شروع کرده و گسترش می‌دهند.
دادستان مرکز استان مازندران تصریح کرد: آمارها در استان مازندران در بحث فعالیت فرقه‌های این چنینی بالا نیست و هر چند عرفان‌های کاذب و شیطان‌پرستی سفره‌هایشان را در مناطق مختلف استان با بازی و سوءاستفاده از عواطف دینی مردم شهرها و روستاها، پهن کرده‌اند اما اقدامات بازدارنده خوبی انجام شده است.
جعفری بیان داشت: پاسداری و صیانت از مرزهای اخلاقی و دینی مردم استان مازندران در دستور کار دادستانی قرار دارد که در همین راستا جوانان را بیش از پیش مورد توجه قرار می‌دهیم و با مجرمان این حوزه با توجه به موازین قانونی و شرعی برخورد می‌شود.
وی ادامه داد: انجمن حجتیه در استان مازندران فعالیت جدی و علنی ندارد اما هر انجمن و گروهی که بخواهد در راستای نشر عرفان‌های کاذب و ترویج شیطان‌پرستی در استان مازندران گام بردارد از سوی قوه قضائیه برخورد جدی و برنامه‌ریزی شده‌ای خواهیم داشت.
دادستان مرکز استان مازندران افزود: سازمان‌های مربوطه و نهادهای مختلف در همین راستا فعال هستند و با تبلیغ علنی و یا مخفیانه این گروه‌ها و پدیده‌های نوظهور که باعث تزلزل باورهای عقیدتی می‌شود، مبارزه و برخورد می‌کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول