اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز سال تحصیلی؛

زنگ مهر و مقاومت در مدارس اردبیل نواخته شد

خبرگزاری فارس: همزمان با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس با حضور مسئولان کشوری و استانی زنگ مهر، مقاومت و پیروزی در مدارس استان اردبیل نواخته شد.

زنگ مهر و مقاومت در مدارس اردبیل نواخته شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم نمادینی که صبح امروز در آموزشگاه فاطمةالزهرای ناحیه دو اردبیل برگزار شد، مدیر‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل در سخنانی اظهار داشت: هر ساله آغاز مهر یادآور حماسه هشت سال دفاع مقدس و دلاورمردی‌های مردان و زنان این دیار پاک سرشت است که تنها به استقلال، عزت و سربلندی کشور خود می‌اندیشند.
احمد محمودزاده یاد و خاطره معلم بزرگ انقلاب امام راحل و شهدای دانش‌آموز و فرهنگی را گرامیداشت و گفت: امسال در حالی سال تحصیلی را آغاز می‌کنیم که انقلاب اسلامی در میدان و عرصه بین‌المللی و تحولات منطقه به معیار حرکت جهشی تبدیل شده که این خیزش مهر ما را دلپذیر کرده است.
این مسئول ادامه داد: امروز وظیفه داریم با درک واقع‌بینانه ارزش‌های انقلاب و حفظ ماهیت اسلامی و دینی نظام در سنگر مدرسه به گونه‌ای تلاش کنیم تا فرزندان این مرز و بوم بهتر و شایسته تربیت یافته و در این بین معلم نیز نقش پیشتازی و مرجعیت خود را انجام دهد.
محمودزاده گفت: امروز دشمنان ما در چنگال خشم ملت‌های خود گرفتار شده‌اند و عرصه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای آنها تنگ شده که این محصول آموزه‌های الهی و مفاهیم فطری و دینی این نظام مقدس است.
وی بیان داشت: ما وظیفه داریم در انتقال این آموزه‌های الهام‌بخش به فرزندان و نسل آینده غفلت نکنیم چرا که هر غفلت و بی‌توجهی ما ضربه‌ای سنگین به آمال و آرزوهای آنهاست.
مدیر‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: همزمان با  آغاز سال تحصیلی جدید تحول محتوایی و شکلی را در نظام آموزش و پرورش براساس سند تحولی و ملی درس شاهد هستیم که همه آنها با هدف بهبود رویکردها و همسو سازی با اهداف کلان انجام می‌شود.
محمودزاده شعار سال تحصیلی جدید را در استان یادآور شد و ابراز داشت: ما امسال را با شعار جهش علمی- تربیتی در راستای تحول بنیادین و با تهذیب، تحصیل و ورزش در سال جهاد اقتصادی آغاز می‌کنیم که در این زمینه تلاش کردیم در ایام تابستان زیرساخت‌ها را مهیا کنیم.
وی گفت: با بهره‌گیری از کلام علمی و آموزشی به بهبود کیفیت آموزشی کمک می‌کنیم و معتقدیم بهترین و مقدس‌ترین دوران زندگی نسل آینده ما در فضاهای آموزشی سپری می‌شود که این فرصت مغتنمی برای توسعه مبانی تربیتی و آموزشی است.
دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل فرمایش حضرت علی را به فرزندش یادآور شد و گفت: قلب انسان در سنین نوجوانی و جوانی همچون زمین خالی است که هر تخمی در آن افشانده شود قابل رویش است و این رسالت معلمان ما را سنگین می‌کند چرا که باید آنها تخمی را بکارند که محصول آن تربیت شایسته نسل آینده باشد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، زنگ آغاز سال تحصیلی در مدرسه فاطمة‌الزهرای اردبیل به دست مادر دو شهید اسماعیل و احمد یعقوبی نواخته شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول