اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شیلات ایران خبر داد:

استفاده از سیستم ماهواره‌ای برای مقابله با صید قاچاق

خبرگزاری فارس: رئیس شیلات ایران گفت: با دانش جدید و سیستم ماهواره‌ای برای همه شناورها و دریا برنامه داریم و مبارزه به صید ترال و قاچاق درصدر برنامه‌های شیلات قرار دارد.

استفاده از سیستم ماهواره‌ای برای مقابله با صید قاچاق
غلامرضا رازقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر با اشاره به کاهش آبزیان در دریا اظهار داشت: موضوع مهم کاهش آبزیان در دستور کار است و برای جبران آن برنامه‌های خوبی داریم که با جدیت پیگیر هستیم و در بحث ذخایر و بهسازی و بازسازی آن باید نظارت حفاظتی بیشتر شود و صیدهای بی رویه نداشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه امکان جبران کمبود صید با آبزی پروری داریم، ادامه داد: با شدت بیشتری کارها را ادامه می‌دهیم و دولت، جهادکشاورزی و شیلات عزم جدی برای نظارت بر آبزیان دریا دارد.
رئیس شیلات ایران با بیان اینکه امسال بیش از80 درصد میگوی ببری برداشت شده است، تصریح کرد: در حال حاضر663 هزار تن صید داریم که در برنامه پنجم پیشنهاد رسیدن به یک میلیون و 700 هزار تن داده‌ایم که حدود یک میلیون تن در آبزی پروری و 700 هزار تن در دریا است.
رازقی با اشاره به قابلیت زیاد اقیانوس‌ها وآب‌های دور و آزاد گفت: در دریا گونه‌های مختلف ماهی وجود دارد و علاوه بر ساحل دریا روی آب‌های آزاد و مشترک برنامه داریم و حال که پرورش ماهی و میگو در قفس در استان‌های شمالی آغاز شده، انتظار است در استان‌های جنوبی نیز که اقلیم  و شرایط دریا امکان پذیر است این نوع پرورش آبزی گسترش داده شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: صیادان در دریا نگران صید قاچاق و ترال هستند که یکی از موارد مهم برنامه شیلات حفاظت از دریاست که برنامه ریزی شده در سال جاری برخورد شدیدی با کسانی که قصد صید بی رویه و آسیب به دریا و برداشت بی رویه دارند صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: برای مقابله با مخربان دریا در حال بررسی سیستم راداری هستیم ضمن اینکه برخورد با متخلفان تغییر کرده و با دانش جدید و سیستم ماهواره‌ای برای همه شناورها و دریا برنامه داریم و مبارزه به صید ترال و قاچاق در صدر برنامه‌های شیلات قرار دارد.
رازقی گفت: وزارت جهادکشاورزی و شیلات برای یاری صیادان و ترویج صید آمادگی کامل دارند و امیدواریم رشد خوبی در این زمینه داشته باشیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول