اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس:

رسانه ملی نقش خود را در توسعه کتابخوانی ایفا کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین نقش و وظیفه تبلیغی بر عهده رسانه ملی است و با همکاری صدا و سیما و اداره کل کتابخانه‌های استان بدون شک شاهد اتفاقات مبارکی در این عرصه خواهیم بود.

رسانه ملی نقش خود را در توسعه کتابخوانی ایفا کند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌شرقی، رضا رحمانی به همراه هادی هاشمیان استاد دانشگاه و نسخه‌شناس برجسته و حسن خدایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی از کتابخانه عمومی تربیت، نخستین کتابخانه عمومی دولتی ایران بازدید کرد.
وی در این بازدید کتابخانه تربیت را یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پایگاه‌های فرهنگی در استان و کشور عنوان کرده و گفت: ما چنین گنجینه‌های ارزنده‌ای را مدیون بزرگانی چون محمدعلی خان تربیت، اخوان نخجوانی و د‌ ها بزرگمرد این چنین بودیم و امروز این امانت به دستمان رسیده و یکایک ما نیز در قبال این وظیفه خطیر مسئولیت داریم.
رحمانی توجه به کتاب و کتابخوانی را از ضروری‌ترین نیازها عنوان کرده و افزود: در کشور هیچ امری ضروری‌تر و حیاتی‌تر از کار فرهنگی نیست و مصداق بارز در این زمینه کتاب و کتابخوانی است.
وی، خادمان عرصه کتاب و کتابخانه‌ها را در خط مقدم این عرصه مقدس عنوان کرده و خواستار توجه همگانی به بحث توسعه کتاب و کتابخوانی شد.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص تبلیغ و توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی گفت: مهم‌ترین نقش و وظیفه تبلیغی بر عهده رسانه ملی است و با همکاری صدا و سیما و اداره کل کتابخانه‌های استان بدون شک شاهد اتفاقات مبارکی در این عرصه خواهیم بود.
وی، اقشار مختلف را از لحاظ تبلیغات در دو بخش دیداری و شنیداری تقسیم‌بندی کرده و افزود: باید با توجه به همه سلیقه‌ها و نیازهای آحاد جامعه از تمام طرق معتبر تبلیغات برای جلب مردم به کتابخوانی بهره‌جویی کرد.
رحمانی در ادامه ضمن نقدیر از اقدامات شایسته انجام شده از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در خصوص این کتابخانه، کتابخانه تربیت را بعد از کتابخانه مرکزی (ملی سابق) تبریز جزو قطب‌های فرهنگ و وزنه‌های اعتبار منطقه عنوان کرده و بر حفظ و توسعه مادی و معنوی این کتابخانه تأکید ویژه کرده و در این خصوص از آمادگی کامل خود برای همکاری در این خصوص خبر داد.
هادی هاشمیان استاد دانشگاه و نسخه‌شناس نیز برخی از کتاب و نسخ این کتابخانه از جمله کتاب چاپ روسیه را جزوه کتاب‌های تاریخی ارزشمند عنوان کرده و با اشاره به قدمت این کتابخانه و تاریخ بسیار ارزشمند آن خواستار توسعه این کتابخانه خصوصاً عودت ساختمان اصلی کتابخانه (در جوار ساختمان فعلی) برای ادغام و با ساختمان فعلی و توسعه شایسته و متناسب با قدمت دیرینه این کتابخانه شد.
حسن خدایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز گفت: این کتابخانه از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار بوده و در این خصوص این اداره کل پیگیری‌ها و فعالیت‌های لازم را انجام می‌دهد اما برای توسعه شایسته این کتابخانه نیاز به توجه بیشتری از سوی مسئولان ذی‌ربط در خصوص تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای توسعه این کتابخانه است.
کتابخانه مذکور در سال 1300 هجری شمسی توسط محمدعلی خان تربیت احداث شده و امسال 90 ساله شد.
در گنجینه این کتابخانه دفتر یادبودی نیز موجود است که بزرگان، تجار و فضلا از ابتدای احداث تاکنون پس از بازدید از این کتابخانه، این دفتر را به زیور دستخط خود آراسته‌اند و تاج این مجموعه دستخطی منتسب به بازدید حضرت امام خمینی(ره) به همراه سه تن دیگر از آیات عظام از این کتابخانه و تمجیدشان از مجموعه آن است که ارزش کتابخانه تربیت را دو صد چندان کرده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول