اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه نیر:

دستاورد دفاع مقدس اتکا به خود بود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه نیر گفت: بزرگ‌ترین دستاورد دوران دفاع مقدس اتکای ملت ایران به خودشان بود که امروز ثمرات آن به خوبی نمایانگر است.

دستاورد دفاع مقدس اتکا به خود بود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم علیپور ظهر امروز در مراسم گرامیداشت خانواده‌های شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس در نیر اظهار کرد: ملت ایران با مقاومت و ایستادگی خود در دوران جنگ این حقیقت را ثابت کردند که با تکیه و توکل بر خداوند و اراده شکست‌ناپذیر خود می‌توانند دشمن را وادار به تسلیم کنند.
وی خوداتکایی و خودباوری را محصول بزرگ جنگ هشت ساله یاد کرد و افزود: جنگ هشت ساله عراق علیه ایران یکی از خطیرترین دوران انقلاب اسلامی است که تمام نظام‌های استکباری سعی کردند این انقلاب را به زانو درآورند اما هرگز نتوانستند به این آمال و آرزوی دیرین خود دست یابند.
علیپور تصریح کرد: آمریکا با تحریک صدام غاصب و برخی مزدوران منطقه‌ای خود در آن مقطع حساس و سرنوشت‌ساز تلاش کرد تا انقلاب نوپای ما را با هجمه مستقیم نظامی وادار به شکست و عقب‌نشینی کند اما اراده آهنین جوانان این مرز و بوم ثابت کرد که این انقلاب و آرمان آن به این زودی‌ها تسلیم شدنی نیست.
این مقام مسئول یکی دیگر از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس را الگو شدن ایران در منطقه و در تحولات کشورهای اسلامی اعلام کرد و ادامه داد: بعد از گذشت 21 سال از پایان جنگ رودررو امروز تفکر جنگ دینی و مکتبی علیه استبداد را در فلسطین، لبنان،‌ مصر، لیبی، بحرین، یمن، تونس و بسیاری از کشورهای آزادیخواه می‌بینیم که پیام روشن این ملت و رزمندگان آن را درک کرده و تابع چنین اهدافی هستند.
علیپور در ادامه سخنان خود تنها راه نجات ملت‌های مسلمان در برابر نظام‌های استکباری را توسل به خودباوری و خوداتکایی نسل آینده برشمرد و خاطر‌نشان کرد: هر چند استکبار در صدد به انحراف کشیدن نهضت‌های بیداری‌بخش منطقه است اما بصیرت و هوشیاری ملت‌های مسلمان نمی‌تواند اجازه چنین انحرافی را بدهد.
به گزارش فارس، فرمانده سپاه نیر اضافه کرد: انقلاب اسلامی پایه‌گذار نهضتی فراگیر در دنیا شده است که اهداف متعالی آن رسیدن به اندیشه‌های پاک و طاهری است که نفی استکبار و تأیید ایمان و اعتقاد راسخ را به دنبال دارد.
علیپور در ادامه سخنان خود گرامیداشت هفته دفاع مقدس را گرامیداشت تمام شعائر و شعور بر جای مانده از جنگ هشت ساله خطاب کرد و گفت: برنامه‌های متنوعی برای این ایام در پایگاه‌های مقاومت بسیج شهری و روستایی نیر در نظر گرفته شده است که به تدریج برگزار می‌شود.
وی افزود: هر یک از پایگاه‌های بسیج دست کم پنج برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی در ایام دفاع مقدس اجرا می‌کنند.
علیپور برپایی نمایشگاه کتاب، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، همایش پیشگیری از اعتیاد، گردهمایی اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر و ویزیت رایگان بسیجیان در روستاها را از جمله برنامه‌های این ایام اعلام کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول